آشنایی با جاذبه های گردشگری کانادا

به گزارش فروشگاه کوچک، کانادا با داشتن مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فراوان، یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سراسر جهان است. این کشور وسیع دارای جاذبه‌های متنوعی از شهرهای مدرن و پرجنب و جوش تا مناطق دورافتاده و حیات وحش زیباست. در ادامه به معرفی و توضیح 15 جاذبه گردشگری محبوب و دیدنی کانادا می‌پردازیم:

آشنایی با جاذبه های گردشگری کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

شهر تورنتو

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر مدرن و پرجنب‌وجوش دارای آسمان‌خراش‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و اماکن تفریحی فراوان است. برج CN با ارتفاع 553 متر یکی از نمادهای تورنتو محسوب می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های تورنتو می‌توان به بازار کابانا، خیابان یانگ، جزیره تورنتو، باغ وحش تورنتو و موزه هنر آگاخان اشاره کرد. علاوه بر این، تورنتو میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو است.

دره نیاگارا

دره نیاگارا مرز میان کانادا و آمریکا را تشکیل می‌دهد و دارای آبشارهای معروف است. آبشارهای هورس‌شو و آمریکن با ارتفاع بیش از 50 متر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به‌شمار می‌روند.

سفر با قایق و گشت‌زنی در پیاده‌روهای اطراف آبشار برای دیدن زیبایی آن از نزدیک از جمله فعالیت‌های رایج در این منطقه است. همچنین نمایشگاه‌های نور و صوت شبانه در کنار آبشارها بسیار تماشایی است.

ونکوور

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای کانادا در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. این شهر مدرن دارای پارک‌های زیبا، ساحل‌های شنی، کوه‌های سر به فلک کشیده و جزایر پرطرفدار است.

پارک استنلی، آکواریوم ونکوور، بازار گرانویل آیلند و جزیره گرانویل از جمله جاذبه‌های اصلی ونکوور هستند. علاوه بر این، تعداد زیادی رستوران، کافه و بار در سراسر شهر وجود دارد.

کوهستان راکی

کوهستان‌های راکی واقع در غرب کانادا یکی از بکرترین مناطق این کشور است که دارای طبیعت بکر، دره‌های یخچال طبیعی، جنگل‌های انبوه و حیات وحش غنی می‌باشد.

پارک ملی جاسپر، پارک ملی بانف و دره آیس‌فیلدس از مقاصد محبوب گردشگری در این منطقه هستند. ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، صخره‌نوردی یخ و کوه‌نوردی نیز در کوهستان‌های راکی بسیار رواج دارد.

کبک سیتی

کبک سیتی پایتخت استان کبک با معماری و فرهنگ غنی فرانسوی شهرت دارد. این شهر تاریخی دارای دیوارها و قلعه‌های قدیمی، کاخ فرونتنک، کلیساهای زیبا و موزه‌های متعدد است.

شهر قدیمی کبک، هتل شاتو فرونتنک و خیابان سنت ژان باپتیست از جمله جاذبه‌های اصلی گردشگری کبک سیتی به‌شمار می‌روند. کبک سیتی میزبان جشنواره‌ها و کارناوال‌های متعددی نیز می‌باشد.

نیاگارا آن د لیک

نیاگارا آن د لیک شهری در مرز آمریکا و کانادا است که مشرف به آبشار نیاگارا و دریاچه اونتاریو می‌باشد. این شهر دارای باغ‌های زیبا، کازینوها و جاذبه‌های تاریخی است.

برج اسکای‌لان، آبشار نیاگارا و خیابان کلیفتون هیل از جمله جاذبه‌های این شهر به‌شمار می‌روند. گشت و گذار در حاشیه آبشار و تماشای آتش‌بازی شبانه از فعالیت‌های محبوب گردشگران در نیاگارا آن د لیک است.

اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا شهری زیبا با موزه‌ها و نمادهای ملی فراوان است. برج صلح، پارلمان کانادا، موزه ملی کانادا و کانال ریدو از جمله جاذبه‌های اصلی گردشگری در اتاوا هستند.

علاوه بر این، اتاوا دارای پارک‌ها و فضاهای سبز فراوان، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است. جشنواره‌های زمستانی مانند بالون‌های هوای داغ و پاتیناژ روی یخ نیز در اتاوا برگزار می‌شود.

مونترال

مونترال بزرگ‌ترین شهر استان کبک است که به دلیل فرهنگ دوزبانه فرانسوی-انگلیسی شهرت دارد. این شهر دارای معماری زیبا، رستوران‌های عالی، مراکز خرید و جاذبه‌های فرهنگی است.

محله الاستیر، کلیسای نوتردام و مرکز مونترال از جمله مکان‌های توریستی محبوب در مونترال هستند. این شهر همچنین میزبان جشنواره جاز مونترال و فستیوال موسیقی فرانکوفونیک است.

ویکتوریا

ویکتوریا پایتخت استان بریتیش کلمبیا در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. این شهر تاریخی دارای ساختمان‌های قدیمی استعماری انگلیسی، باغ‌ها و پارک‌های زیباست.

از جمله جاذبه‌های ویکتوریا می‌توان به پارلمان بریتیش کلمبیا، هتل امپرس، باغ بوچارت و پیاده‌راه حاشیه‌ای اشاره کرد. ویکتوریا همچنین دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیادی با غذاهای دریایی تازه است.

تورنتو آیلندز

تورنتو آیلندز مجموعه‌ای از جزایر در دریاچه اونتاریو است که مقصد محبوب تعطیلات تابستانی و جزایر مسافرتی به‌شمار می‌رود.

جزیره شهر تورنتو، جزایر نیاگارا و جزیره پرنس ادوارد از مهم‌ترین جزایر این مجموعه هستند. تورنتو آیلندز دارای سواحل ماسه‌ای، امکانات تفریحی، رستوران‌های ساحلی و فضای آرامش‌بخش است.

کلگری

کلگری یکی از شهرهای بزرگ استان آلبرتا با مناظر طبیعی زیبا و کوه‌های اطراف است. پارک ملی بانف، دره‌های یخچال طبیعی و دیدن حیات وحش از جمله جاذبه‌های گردشگری محبوب در کلگری و مناطق اطراف آن است.

شهر کبک 

شهر کبک دومین شهر بزرگ استان کبک پس از مونترال است. این شهر دارای معماری و فرهنگ غنی فرانسوی است.

پل کبک، قلعه فرونتناک، موزه ملی زیبایی‌شناسی کبک و دانشگاه لاوال از جمله جاذبه‌های توریستی کبک شهر محسوب می‌شوند. همچنین انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در این شهر یافت می‌شود.

هالیفاکس

هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر بندری دارای بناها و قلعه‌های تاریخی و موزه‌های دریانوردی است.

باغ عمومی پاینت پلیزنت، اسکله صیادی و موزه ماریتایم از جاذبه‌های اصلی هالیفاکس هستند. هالیفاکس همچنین به داشتن بازارهای ساحلی، رستوران‌های غذاهای دریایی و فضای پر انرژی معروف است.

موسکوکا

موسکوکا شهری در استان انتاریو است که در کنار دریاچه موسکوکا واقع شده و منطقه‌ای محبوب برای تعطیلات تابستانی به‌شمار می‌رود.

این شهر دارای سواحل ماسه‌ای، امکانات ورزش‌های آبی، پارک ملی دریاچه موسکوکا و جزیره بزل آیلند است. موسکوکا همچنین دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های زیادی برای گذران اوقات فراغت است.

ادمونتون

ادمونتون پایتخت استان آلبرتا یکی از شهرهای بزرگ و مدرن کاناداست. این شهر دارای پارک‌های بزرگ، دریاچه‌های مصنوعی، مراکز خرید و اماکن تفریحی فراوان است.

غار یخی وست ادمونتون، دریاچه لوئیز، پارک ملی الک لابیش و مرکز خرید وست ادمونتون از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم ادمونتون به‌شمار می‌روند. علاوه بر این، انواع رستوران‌ها و اماکن تفریحی در این شهر یافت می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت کانادا با داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا، شهرهای مدرن، فرهنگ غنی و مردمان مهمان‌نواز یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سطح جهان است. سفر به این کشور تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری خواهد بود.

انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 281

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید