خودرویی با داشبورد خجالتی

به گزارش فروشگاه کوچک، نوآوری تازه شرکت کانتیننتال (Continental) موسوم به نمایشگر فناوری خجالتی (ShyTech) که برنده جایزه نوآوری نمایشگاه CES در سال 2022 نیز شده است، فقط زمانی ظاهر می گردد که راننده به آن احتیاج داشته باشد.

خودرویی با داشبورد خجالتی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شما هنگام رانندگی، صفحه نمایشی می خواهید که اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار شما قرار دهد، اما نه آن قدری که حواس شما را پرت کند. مشکل بیشتر نمایشگر های خودرو های امروزی این است که همواره جلوی چشم هستند و موجب حواس پرتی می شوند.

اکنون شرکت کانتیننتال (Continental) یک راهکار نوآورانه به نام نمایشگر ShyTech را در نظر گرفته است که فقط در صورت احتیاج نمایش داده می گردد.

اولریش لودرز رئیس استراتژی و نمونه کار ها در واحد تجاری رابط کاربری خودرو و انسان در کانتیننتال در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: نمایشگر ها رابط اصلی انسان و ماشین در خودرو هستند. طراحی نمایشگر ها نقشی اساسی در طراحی اتاق خودرو دارد. صفحه نمایش های ShyTech ما خبر از شروع عصر جدیدی می دهند و آینده نگرانه هستند.

این نمایشگر با نمایشگر های بزرگتری که در حال حاضر در خودرو ها تعبیه می شوند، فاصله زیادی دارد. این شرکت استدلال می نماید که در نمایشگر های امروزی، هر پیامی که نمایش داده می گردد در موقعیت مناسب به نمایش درنمی آید و از طرفی نمایشگر های بزرگ بدون محتوا نیز با طراحی مدرن اتاق خودرو هماهنگ نیستند.

به همین علت است که نمایشگر خجالتی این شرکت فقط زمانی ظاهر می گردد که راننده به آن احتیاج داشته باشد.

بیانیه مطبوعاتی مذکور، جزئیات زیادی در خصوص نحوه عملکرد این نمایشگر یا مشخصات آن ارائه نمی دهد.

این نمایشگر وقتی وجود صفحه نمایش مورد احتیاج نیست، به سادگی از نظر پنهان می گردد. اختراعی که باید قبول کنیم بسیار جالب است و حتما به همین علت برنده جایزه نوآوری CES 2022 شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1985

به "خودرویی با داشبورد خجالتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی با داشبورد خجالتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید