آمریکا خواهان گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی شد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، مدت کوتاهی پس از ملاقات یک هیأت چهارنفره از نمایندگان جنبش حزب الله لبنان با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از جامعه بین المللی خواست تا این جنبش را به طور کل- هم شاخه سیاسی و هم شاخه نظامی آن- در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

آمریکا خواهان گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی شد

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن ملاقات روز دوشنبه هیأت نمایندگی حزب الله با بلندپایه ترین دیپلمات روسیه و همچنین دعوت مسکو برای انجام این ملاقات را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تبادل نظر با شبکه العربیه انگلیسی مدعی شد: ما از تمام کشورها می خواهیم که تمایز غلط میان شاخه های به اصطلاح نظامی و سیاسی حزب الله را رد نموده و این گروه را در کل به مثابه یک سازمان تروریستی در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه نمود: حزب الله تحت عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده و طبق قوانین ایالات متحده یک [سازمان] تروریستی جهانی است.

این در حالی است که بعضی از متحدان آمریکا از جمله فرانسه شاخه سیاسی حزب الله لبنان را به رسمیت می شناسند و حتی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در یکی از سفرهای خود به لبنان پس از انفجارهای بیروت (آگوست 2020) با محمد حسن رعد رئیس هیأت نمایندگی حزب الله ملاقات و تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1615

به "آمریکا خواهان گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید