آمریکا در اختلاف نفتی سعودی و روسیه دخالت می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهور آمریکا گزارش ها درباره اینکه میخواهد در اختلاف نفتی میان عربستان سعودی و روسیه دخالت کند را تأیید نموده است.

آمریکا در اختلاف نفتی سعودی و روسیه دخالت می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه گزارش های پیشتر منتشر شده مبنی بر اینکه میخواهد در اختلاف نفتی بین عربستان سعودی و روسیه دخالت کند را تأیید نموده است.

پیش از این وال استریت ژورنال گزارش داده بود دولت ترامپ میخواهد در اختلاف میان عربستان سعودی و روسیه بر سر قیمت نفت مداخله کند.

این روزنامه نوشته ترامپ میخواهد به وسیله روش های دیپلماتیک، عربستان سعودی را مجاب به کاهش فراوری نفت مجاب کند. واشنگتن همچنین میخواهد با هدف ایجاد ثبات در بازارهای نفت روسیه را به تحریم تهدید کند.

وال استریت ژورنال نوشته این تصمیم بعد از لابی گری شرکت های نفتی آمریکا اجرا شده که از دولت ترامپ خواسته اند مداخلات دیپلماتیک در بازارهای نفتی را تشدید کند.

هدف این سیاست یافتن راهی برای خارج کردن عربستان سعودی و روسیه از جنگ بر سر قیمت نفت خواهد بود. کاهش قیمت نفت خام ده ها شرکت فراوریی در آمریکا را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

یک مقام دولت ترامپ که از رایزنی ها در این خصوص مطلع است گفته آمریکا از سعودی ها خواهد داشت سطح فراوری نفت را به سطح قبل از شروع اختلافات برسانند.

دولت ترامپ به وسیله دیپلمات های وزارت خارجه آمریکا و همچنین به وسیله شورای عالی امنیت ملی با سعودی ها تعامل خواهد داشت.

یک مقام دولت ترامپ گفت آمریکا اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را هم در دست آنالیز دارد، اگرچه جزئیات این تحریم ها هنوز معین نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 974

به "آمریکا در اختلاف نفتی سعودی و روسیه دخالت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در اختلاف نفتی سعودی و روسیه دخالت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید