اردوغان: زمان انتها دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت، ارمنستان باید از مناطق جمهوری آذربایجان که اشغال نموده، خارج گردد و حالا زمان سرانجام بحران در ناگورنو-قره باغ فرا رسیده است.

اردوغان: زمان انتها دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی در استانبول گفت: نیروهای ارتش ارمنستان باید از سرزمین های جمهوری آذربایجان خارج شوند. زمان خاتمه دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است.

اردوغان توضیح داد: با ترک سرزمین های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح در منطقه برقرار خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه طی این سخنان اظهار کرد: بار دیگر حمله روز گذشته ارمنستان به آذربایجان را محکوم می کنم. ترکیه با تمام توان و قلب خود همچنان در کنار کشور دوست و برادر آذربایجان خواهد ماند. باید بحران در منطقه که با اشغال قره باغ کوهستانی شروع شد، هر چه سریعتر خاتمه یابد.

وی افزود: با ترک فوری سرزمین های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح و آرامش مجددا در منطقه برقرار خواهد شد. تحولات اخیر فرصتی را برای همه کشورهای صاحب نفوذ در منطقه فراهم نموده است تا روش های حل و فصل واقع گرایانه و منصفانه در پیش بگیرند. جمهوری آذربایجان با بیان این که وقت حساب پس دادن رسیده، خواسته و ناخواسته کارش را خود حل می نماید. سیاست جهانی طی چند ماه اخیر، حول محور تحولات در مدیترانه شرقی شکل گرفته است.

اردوغان افزود: ترکیه یک کشور مدیترانه ای است. در طول تاریخ اینجا میزبان بودیم، نه مهمان. تمام فعالیت ها و اقدامات در مدیترانه تاثیر مستقیمی روی امنیت٬ حق و منافع کشورمان دارد. در معادلاتی که ترکیه و جمهوری قبرس شمالی (ترک نشین) عادلانه در آن نباشند، صلحی در مدیترانه حاصل نخواهد شد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود: امروز صندلی صلح در دوره عثمانی را نظام وحشی که انسانیت را برای نفت، گاز و منافع از بین برده، پر نموده است. ترکیه قصد ایجاد تنش در دریای مدیترانه را ندارد بلکه خواهان صلح، احقاق حقوق، همکاری و عدالت است. می توانیم مسائل موجود در مدیترانه را با کنار گذاشتن یکدیگر حل و فصل کنیم، بلکه با مذاکره و گفتمان تمام طرف ها در منطقه می توان به راه چاره پایدار دست یافت.

در جریان دومین روز درگیری های شدید بین نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مذکور که امروز در گرفت، دست کم 21 تن کشته شدند.

این حملات هوایی، موشکی و زرهی بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1237

به "اردوغان: زمان انتها دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: زمان انتها دادن به بحران ناگورنو-قره باغ رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید