از کشف انبارهای احتکار ماسک تا ممنوعیت فروش در داروخانه ها

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف انبارهای متعدد احتکار ماسک با موجودی 500 هزار ماسک اطلاع داد و گفت: قرار است تمام این اقلام تحویل دانشگاه های علوم پزشکی گردد.

از کشف انبارهای احتکار ماسک تا ممنوعیت فروش در داروخانه ها

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با فارس گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم احتیاج زیادی به مصرف ماسک و دستکش های یکبار مصرف پیدا نموده اند در نتیجه از دو، سه روز گذشته به مسأله تأمین این اقلام مورد احتیاج ورود نموده ایم.

وی با اشاره به اعزام گشت های تعزیرات برای برخورد با سودجویان و متخلفان در این حوزه، گفت: همزمان از یکی، دو هفته پیش اعزام اکیپ های بازرسی را فعال نموده ایم و از طرح داروخانه ها، مراکز فراوری و توزیع ماسک، دستکش یکبار مصرف، ژل و اسپری های ضدعفونی نماینده این آنالیز ها شروع شده تا با متخلفان احتمالی برخورد گردد.

اسفنانی گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی با تعزیرات هماهنگی های لازم را انجام داده اند البته پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده چنانچه در روز گذشته در گشت های مشترکی که انجام شد 550 هزار ماسک در سطح داروخانه ها کشف شد که این داروخانه ها یا اقدام به عرضه ننموده و احتکار نموده بودند و یا این اقلام را گران به مردم می فروختند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران اضافه کرد: بنابراین هر موردی چنانچه از این تخلفات به تعزیرات گزارش گردد به صورت فوری و خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: تخلف در زمینه مواد ضدعفونی نماینده و ژل ها کم بوده اما در زمینه ماسک احتکار و گران فروشی دیده شده است، انبارهای احتکار کشف و شناسایی شده و اقلام آنها به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داده خواهد شد.

اسفنانی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود مردم از هجوم برای خرید ماسک یا دستکش خودداری نمایند و چنانچه با موارد تخلف روبرو شدند حتماً به وسیله سامانه 135 در سازمان تعزیرات تماس بگیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران همچنین اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده و سیاست های پیش رو در وزارت بهداشت از امروز با توجه به توزیع رایگان ماسک عرضه این اقلام (ماسک) توسط داروخانه ها عرضه خارج از شبکه محسوب می گردد و ممنوعیت خرید و فروش در داروخانه ها مورد تأکید ما است و هر گونه فروش پیگرد قانونی دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 808

به "از کشف انبارهای احتکار ماسک تا ممنوعیت فروش در داروخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کشف انبارهای احتکار ماسک تا ممنوعیت فروش در داروخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید