اشپیگل: تشدید نگرانی های مردم قیمت سلاح در افغانستان را افزایش داده است

به گزارش فروشگاه کوچک، در پی افزایش ناامنی ها و ناتوانی دولت افغانستان در تامین امنیت مردم، رسانه آلمانی اطلاع داد که مردم خود بدنبال تامین امنیت هستند بنابراین افزایش سلاح در 6 ماه اخیر 10 برابر در این کشور افزایش یافته است.

اشپیگل: تشدید نگرانی های مردم قیمت سلاح در افغانستان را افزایش داده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، همزمان با افزایش ناامنی ها در افغانستان، نگرانی های مردم از آینده مبهم این کشور، ناتوانی دولت برای تامین امنیت و هشدارها از احتمال بروز جنگ داخلی قیمت سلاح در افغانستان طی 6 ماه اخیر افزایش 10 برابری داشته است.

نشریه آلمانی اشپیگل خبرداد که قیمت هر قبضه کلاشنیکوف در افغانستان در 6 ماه اخیر حدود 10 برابر شده است.

به گفته کارشناسان، کاهش سلاح در بازار سیاه افغانستان سبب افزایش قیمت آن شده است، جنگ سالاران جهت آمادگی برای وقوع جنگ داخلی احتمالی به ذخیره سلاح روی آورده اند و مردم عادی ناامید از دولت نیز برای تامین امنیت خویش به تهیه سلاح می پردازند.

موسسه مطالعات جنگ نیز چندی قبل گزارش داد که گروه های قومی در افغانستان در حال آماده شدن برای جنگ داخلی هستند که پس از تغییرات جدید و خروج احتمالی نظامیان خارجی امکانپذیر می گردد.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان پیش از این گفته بود: اگر از فرصت های برقراری صلح استفاده نگردد، خطر رفتن این کشور به سوی یک جنگ داخلی افزایش می یابد.

آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا نیز اخیراً در رسانه ها مدعی شده بود که احتمال وقوع جنگ داخلی وجود دارد.

از سوی دیگر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز چندی پیش هشدار داد که اگر دولت افغانستان و طالبان به توافق نرسند احتمال شروع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان هست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1718

به "اشپیگل: تشدید نگرانی های مردم قیمت سلاح در افغانستان را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشپیگل: تشدید نگرانی های مردم قیمت سلاح در افغانستان را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید