افزایش عمر ساختمان ها با پیاده سازی استاندارد های ملی، نظارت کامل برا ساخت وساز های بتنی لازم است

به گزارش فروشگاه کوچک، احمدوند گفت: پیاده سازی استاندارد ها بهخ ویژه استانداری ها ملی زمینه ساز افزایش عمر مفید ساختمان های بتنی در کشور می گردد.

افزایش عمر ساختمان ها با پیاده سازی استاندارد های ملی، نظارت کامل برا ساخت وساز های بتنی لازم است

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگار ، مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن در جمع خبرنگاران با اشاره به پیاده سازی اولویت های برنامه اقدام و عمل نقشه راه چشم انداز 20 ساله توسعه پایدار بتن و ساخت و ساز های بتنی، گفت: با توجه به این واقعیت که مناطق مختلفی از کشور و به خصوص تهران بر روی گسل های زلزله قراردارند، لازم است تا به منظور مدیریت بحران، در صورت وقوع احتاقتصادی زلزله در پایتخت، تمهیدات و برنامه ریزی های دقیقی اندیشیده و ارائه گردد.

احمدوند اضافه کرد: لازم است تا تمام زوایای این موضوع مهم و حیاتی توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ساخت و ساز های شهری و روستایی مورد آنالیز قرار گیرد تا امکان امداد رسانی در زمان وقوع احتاقتصادی زلزله فراهم و شاهد کاهش خسارات ناشی از آن باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات بتن (متب) توضیح داد: ارتقای کیفی بتن و ساخت و ساز های بتنی بادوام مقاوم در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی در سند چشم انداز 20 ساله توسعه پایدار، ضمن تدوین و ارائه استاندارد های ملی اجباری شماره 6044 INSO (بتن آماده-ویژگی ها) به سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1395 در دستورکار نهاده شد و لازم است تا بازرسی، ارزیابی و نظارت کامل بر پیاده سازی و اجرای این استاندارد ها به صورت کامل در حوزه ساخت و ساز های بتنی کشور، انجام گردد.

او یاد آور شد: با همکاری انجمن علمی مهندسی بتن و سازه های بتنی ایران و دانشگاه علوم و توسعه پایدار آریا در راستای ضرورت اجرای قوانین و استاندارد های ملی اجباری شماره 6044 INSO (بتن آماده-ویژگی ها) نظام بازرسی، ارزیابی و نظارت بر کنترل کیفیت فرایند فراوری بتن آماده برای ارتقای کیفیت بتن و ساخت و ساز های بتنی با دوام مقاوم در برابرحوادث طبیعی از جمله زلزله، انفجار، آتش سوزی و سیل همسو با توسعه پایدار و منافع ملی بعنوان یک ضرورت و برای تحقق بهبود جامعه و بهزیستی جوانان امروز به سود آینده، برگزار می گردد.

دبیرانجمن علمی بین المللی بتن اظهار کرد: جامعه امروز ایران با بحران ناشی از عدم رابطه دانش اقتصاد با اقتصاد دانان، دانش مهندسی با مهندسان، مهارت های تکنیکی و کاربردی با تکنسین های صلاحیت دار در حوزه ساخت و ساز ها روبرو است که تنها راه برون رفت از آن استفاده از تکنسین های صلاحیت دار پایبند به ارزش های اخلاقی و وفادار به اخلاق حرفه ای و احترام به شعور اجتماعی و مهندسان آشنا به چگونگی برقراری ارتباط و بهره گیری از شبکه های نوین مدیریت های بانکی، اقتصادی، پولی و فایننسینگ در سطح ملی و جهانی است.

رییس مرکز تحقیقات بتن (متب) یاد آور شد: با توجه به اینکه فقدان تکنیسین متخصص صلاحیتدار در فرآیند فراوری بتن آماده و در پروژه های ساخت و ساز های بتنی موضوع مهم مورد بحث سال های گذشته، همیشه مساله ساز بوده و هیچ قانون و یا استانداردی در این خصوص وجود نداشته است.

احمدوند گفت: در سال 1395 استاندار ملی اجباری شماره 6044 INSO (بتن آماده-ویژگی ها) تهیه و تدوین شد. تا به اجرا درآمدن استاندارد یاد شده و آموزش تکنسین های صلاحیت دار کارگاهی که نقش بسیارمهمی در پیاده سازی استاندارد ها دارند، افزایش عمر مفید ساختمان های بتنی را ببینیم.

او اظهار کرد: ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی عمران کشور، بهبود کیفیت ساخت و ساز های بتنی، وفاداری به اخلاق حرفه ای و رعایت قانون و استاندارد های حوزه بتن، صنعت بتن و ساخت سازه های بتنی و مشخصاً، استاندارد ملی اجباری شماره 6044 (بتن آماده-ویژگیها) یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

احمدوند یادآورشد: استفاده از پژوهش های علمی و تحقیقات کاربردی برای توسعه پایداراقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی همسو با امنیت و منافع ملی ضمن بهره مندی از دستآورد های ذهن تاریخی به خصوص زلزله بم، کرمانشاه و دیگرمناطق سیل زده، از دیگر اهداف برگزاری بیست و دومین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن (ACI) -شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.

او ، مدیریت بحران حوادث طبیعی، ارزیابی شرایط درجهت مدیریت ریسک های مرتبط با حوادث طبیعی، آنالیز شیوه نوین تعمیرات، ترمیم، بهسازی، نگهداری و مقاوم سازی لرزه ای درجهت ارتقای کیفیت سازه های بتنی و آنالیز عملکرد لرزه ای سازه های بتنی را از مهم ترین محور های این همایش اعلام نمود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن بیان نمود: در بیست و دومین کنفرانس ملی بتن و زلزله، نقش ساخت و ساز های بتنی در حوزه آبخیز داری، نقش بتن در ذخیره سازی، انتقال، تصفیه و توزیع منابع آب، همچنین تاثیر ساخت و ساز های بتنی در حفاظت از محیط زیست و منابع آب و خاک توسط کارشناسان و اساتید دانشگاهی مورد آنالیز قرار می گیرد.

او یادآورشد: تاثیر مواد اضافه کردنی در کاهش مصرف آب در فراوری بتن، ساخت و ساز ها و ساختمان های بتنی با استفاده از فناوری های جدید از دیگر محور های مهم برگزاری این همایش و کنفرانس ملی در تهران است.

دبیرانجمن علمی بین المللی بتن ((ACI - شاخه ایران بیان نمود: همزمان با برگزاری کنفرانس ملی سالیانه بتن و زلزله، مسابقات دانشجویی انجمن علمی بین المللی بتن (ACI) - شاخه ایران در گرایش های مختلف برگزار می گردد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 646

به "افزایش عمر ساختمان ها با پیاده سازی استاندارد های ملی، نظارت کامل برا ساخت وساز های بتنی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عمر ساختمان ها با پیاده سازی استاندارد های ملی، نظارت کامل برا ساخت وساز های بتنی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید