افزایش واردات نفت چین از ایران به 615 هزار بشکه در روز

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: آژانس بین المللی انرژی از شکسته شدن رکورد خرید نفت چین در آوریل سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت چین در این ماه همچنین 615 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد نموده است.

افزایش واردات نفت چین از ایران به 615 هزار بشکه در روز

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف، چین به شکلی بی سابقه میزان واردات نفت خود را افزایش داده و در حال افزایش دادن حجم ذخایر نفتی استراتژیک خود می باشد.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که تنش ها در دریای چین جنوبی افزایش یافته است و غرب برای وضع تحریم های نفتی احتمالی علیه روسیه آماده می گردد. تحلیلگران معتقدند چین به صورتی بی سر و صدا در حال آماده شدن برای افزایش قابل توجه احتمالی قیمت نفت و یا بروز اختلال در عرضه نفت خام است.

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهیانه خود گفت، چین در ماه آوریل روزانه 6.81 میلیون بشکه در روز نفت وارد نموده است که بالاترین رقم واردات نفت در تاریخ این کشور است. با توجه به کند شدن نرخ رشد مالی چین، وضعیت نامناسب صنعت فولاد این کشور و افت شدید در ساخت و سازهای جدید در چین، این سوال مطرح شده است که چین با چه هدفی در حال واردات این حجم عظیم از نفت خام است.

آژانس بین المللی انرژی برآورد نموده است که 1.4 میلیون بشکه در روز از این میزان واردات روزانه وارد شبکه تاسیسات ذخیره نفت چین می گردد. هرگونه افزایش جدی حجم ذخایر استراتژیک نفت این کشور، موجب محدود شدن تقریبا فوری عرضه و افزایش قیمت جهانی می گردد.

میشائیل لوئیس، تحلیلگر بازار نفت در داچ بانک گفت، چینی ها به صورت تاکتیکی در بازار نفت عمل می نمایند. آنها زمانی که قیمت نفت برنت کاهش می یابد، حجم ذخایر نفت خود را افزایش می دهند. قیمت نفت برنت در حال حاضر حدود 105 دلار است.

وی اضافه کرد: این کار خیلی شبیه کاری است که آنها در خصوص مس انجام می دهند. هر موقع که قیمت مس به زیر 7 هزار دلار (در هر تن) می رسد، آنها فرصت را برای خرید مغتنم می شمارند. آنها همین استراتژی را در کالاهای کشاورزی نیز دارند.

چین با این اقدام پیش بینی های بانک های تجاری بزرگ فعال در زمینه نفت را در خصوص اینکه قیمت ها سال جاری به دلیل صادرات بیشتر نفت از سوی کشورهای لیبی، عراق و ایران و افزایش عرضه نفت شیل آمریکا کاهش خواهد یافت، زیر سوال برده است.

بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، واردات نفت چین در ماه آوریل، عمدتا از کشورهای چین، آنگولا و عراق صورت گرفت. چین در این ماه روزانه 615 هزار بشکه نفت از ایران خریداری نموده است. این افزایش قابل توجه خرید نفت چین از ایران نشان می دهد که توافق هسته ای ژنو تا چه اندازه تحریم ها علیه ایران را تضعیف نموده است.

76

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 482

به "افزایش واردات نفت چین از ایران به 615 هزار بشکه در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات نفت چین از ایران به 615 هزار بشکه در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید