امیدواری ظریف به توسعه شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر خارجه ایران که در پکن به سر می برد ابراز امیدواری کرد که شاهد تحولاتی در مشارکت راهبردی ایران و چین در سال 2020 باشیم.

امیدواری ظریف به توسعه شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منظور رایزنی با همتای چینی در پکن به سر می برد، امروز (دوشنبه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از ملاقات با وانگ یی وزیر خارجه چین به زبان چینی نوشت: بسیار خرسندم که آخرین روز از سال 2019 را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال اولین روز 2020 در پکن می روم.

وی اضافه کرد: امیدوارم که در سال 2020 تحولات پایداری در زمینه شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین صورت گیرد و برای دوستان چینی ام سال نویی شاد و فرخنده را آرزومندم.

سفر ظریف به پکن سومین سفر او در امسال شمسی است. او اردیبهشت ماه و همچنین شهریور ماه 1398 به پکن سفر و با وزیر خارجه چین ملاقات و مصاحبه نموده بود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران دیروز (دوشنبه) نیز در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات برجام و اوضاع منطقه ای و بین المللی و به ویژه تحولات سوریه، عراق و افغانستان به مصاحبه پرداخت.

وی دیروز در مسکو درباره سفرش به روسیه و چین گفته بود: ما همکاری های خوبی با روسیه و چین داریم و دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند و این مصاحبهها را ادامه می دهیم و البته این مصاحبهها در قالب مشورت های مستمری است که ما داریم و این هم ادامه همان مشورت هاست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 686

به "امیدواری ظریف به توسعه شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری ظریف به توسعه شراکت راهبردی ایران و چین در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید