اندونزی: عامل حمله به وزیر امنیت تحت تأثیر داعش بود

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس اطلاعات اندونزی تأیید کرد که عوامل حمله مسلحانه امروز (پنجشنبه) به وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور تحت تأثیر داعش بوده است.

اندونزی: عامل حمله به وزیر امنیت تحت تأثیر داعش بود

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس سازمان اطلاعات اندونزی تأیید کرد عامل حمله مسلحانه به ویرانتو وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی تحت تأثیر گروه تروریستی داعش بوده است.

صبح امروز (پنج شنبه)، یک مرد با چاقو به ویرانتو که برای افتتاح یک ساختمان جدید در دانشگاه به پاندگلانگ رفته بود حمله کرد. در این حمله، ویرانتو از دو ناحیه مجروح شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پلیس یک مرد و زن که ظاهراً زن و شوهر بودند را دستگیر نموده و سلاح های برنده ای را که با خود حمل می کردند، از جمله چاقو و قیچی را ضبط نموده اند.

پیش از این، یکی از رسانه های اندونزی در مورد این حادثه نوشته بود که احتمالاً عامل حمله به وزیر اندونزی تحت تأثیر گروه تروریستی داعش بوده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات امنیتی اندونزی خاطرنشان کرد که عامل مسلح، تحت تأثیر ایدئولوژی گروه های افراطی و تندرو بوده است.

تامی توهیر رئیس پلیس بانتن به شبکه تلویزیونی مترو در مورد حال جسمانی ویرانتو گفت: وضعیت او پایدار است و در حال حاضر به بیمارستانی در جاکارتا منتقل شده است.

از سال 2016 که افراد مسلح گروه تروریستی داعش حملاتی را در جاکارتا پایتخت اندونزی ترتیب دادند، مقامات کشورهای همسایه از جمله مالزی نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار گرفته اند. پلیس مالزی طی این چند سال صدها نفر را به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر نموده است. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 449

به "اندونزی: عامل حمله به وزیر امنیت تحت تأثیر داعش بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی: عامل حمله به وزیر امنیت تحت تأثیر داعش بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید