بازارشمیران نو کرونا را جدی نمی گیرد!

به گزارش فروشگاه کوچک، با وجود هشدارهای پزشکان و کارشناسان درباره شیوع کرونا و تاکید بر ماندن در خانه بجز در موارد ضروری، بازار شب عید در محله های شمال شرق تهران همچنان داغ است.

بازارشمیران نو کرونا را جدی نمی گیرد!

خبرنگاران- پریسا نوری: در خانه بمانید، خرید نوروزی را به فروردین موکول کنید، میهمانی ها و دورهمی ها را کنسل کنید و ... اینها بخشی از هشدارهایی است که این روزها درقالب پیغام های شبکه های تلفن همراه، رسانه های صوتی و تصویری و از همه بیشتر در فضای مجازی دست به دست می گردد و همه یک دلیل دارد؛ مقابله با ویروس ناشناخته ای که چندی پیش خودش را از شرق آسیا به کشور ما رسانده تا نفسمان را بند بیاورد. اما مشاهدات خبرنگار خبرنگاران محله نشان می دهد که بعضی محله های تجاری شمال شرق تهران مثل شمیران نو که با داشتن مغازه های مختلف از کیف و کفش و لباس و ... به نوعی بورس اجناس شب عید هستند، همچنان شلوغ و پررفت و آمد هستند و بازار شب عید مثل سال های گذشته داغ است.

ساعتی از غروب آفتاب گذشته و ترافیک خیابان سنگین است و پیاده روها هم پر از آدم هایی است که اغلب بدون ماسک و دستکش دوش به دوش هم راه می فرایند و اجناس مغازه های نبش خیابان را ورانداز می نمایند. بساط فروش انواع مواد غذایی، پوشاک، اسباب بازی، ظروف آشپزخانه و ... در کنار خیابان پهن است. دور میدان اصلی محله در قرق وانتی های میوه فروش است که از سیب و پرتقال تا پیاز و سیب زمینی و کاهو را در سینی های عظیم چیده و کنار وانت گذاشته و با مشتری ها چانه می زنند. این تصویری از شمیران نو، یکی از محله های شلوغ شمال شرق در اوج روزهای شیوع کرونا در کشور است.

  • اینجا خبری از ویروس نیست!!

به پسر جوانی که کنار بساط آجیل، تخمه و شکلات بازار گرمی می نماید و آجیل ها را با دست و بدون دستکش زیر و رو می نماید تا پسته های خندان رابه رخ مشتری ها بکشد، می گویم حتما می دانی که کرونا آمده فکر نمی کنی این آجیل ها ممکن است آلوده به ویروس شده باشند؟ زیرچشمی چپ چپ نگاهی می نماید و می گوید اینجا خبری از ویروس نیست. حتی یک نفر در این محله تا به حال مریض نشده...

  • امیدمان به بازار شب عید است

فروشگاه لباس بچگانه دور میدان پر از بچه هایی است که دست در دست مادرها به شوق خرید لباس عید آمده اند. چند تایی از مشتری ها ماسک دارند اما فروشنده و بیشتر بچه ها ماسک و دستکش ندارند. دلم می خواهد از مادر جوانی که لباس پولکی زیبایی را از فروشنده تحویل گرفته تا با ذوق به تن بچه اش قواره بزند، بپرسم فکر نمی کنید این لباس ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد؟ اما دلم نمی آید ذوقش را کور کنم و به سراغ فروشنده می روم که بی توجه به هشدارها، بدون دستکش کارت های بانکی مشتری ها را در دستگاه می کشد. کمی این پا و آن پا می کنم تا سرش خلوت گردد. خودم را معرفی می کنم و می پرسم می دانید که اگریکی از مشتری ها ناقل ویروس باشند، ممکن است شما و سایر افرادی که به اینجا می آیند هم بیمار شوند؟ پیداست که از سوالم خوشش نیامده با بی اعتنایی می گوید: با این حساب باید مغازه را تعطیل کنیم. آن وقت بگید چطوری سر برج 20 میلیون بابت اجاره به حساب صاحب ملک بریزم؟... ما کاسب ها هر سال همه دلخوشی مان به فروش شب عید است، چون به خاطر گرانی ها تا ماه قبل کاسبی درست و حسابی نداشتیم، حالا تازه چند روزه که بازار گرم شده البته اگه این ویروس بازی ها بازار را خراب نکند!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 941

به "بازارشمیران نو کرونا را جدی نمی گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارشمیران نو کرونا را جدی نمی گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید