بحران شیوع کرونا باعث کاهش فراوری نفت روسیه نشده است

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس اتاق بازرگانی روسیه گفت، با وجود اینکه میزان فراوری نفت این کشور به دلیل بحران گسترش بیماری کرونا سقوط نخواهد کرد، ولی درآمد حاصل از صادرات نفت روسیه، در مقایسه با شاخص 20 سال گذشته کاهش می یابد.

بحران شیوع کرونا باعث کاهش فراوری نفت روسیه نشده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلکسی کودرین وزیر سابق اقتصاد و رئیس کنونی اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت اظهار داشت که میزان فراوری نفت در این کشور به دلیل بحران مربوط به گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا کاهش نخواهد یافت، با این حال درآمد حاصل از صادرات نفت روسیه به کشورهای دیگر، در مقایسه با شاخص های بدست آمده طی 20 سال گذشته کاهش می یابد.

وی گفت: فراوری نفت در روسیه سقوط نخواهد یافت، البته ما دیگر میزان صادرات نفتی را نخواهیم داشت که طی 20 سال گذشته شاهد آن بودیم. برای کل سیاست مالی، از جمله سیاست بودجه دولت، این مسئله یک چالش بسیار مهم خواهد بود، اگر بخش غیرنفتی و غیر گازی فعال تر از قبل نگردد. روسیه باید در فکر استفاده از فناوری ها و نوآوری های جدید باشد تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد. در حال حاضر موقعیت بسیار بحرانی برای بازگشت از اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است.

کودرین که دارای دکترای علوم اقتصاد است، همچنین یادآور شد: از لحاظ فناوری های دیجیتال ویروس کرونا، یک چالش چندان وحشتناکی نیست و به همین دلیل این عرصه می تواند راه حلی کاملاً انقلابی برای بحران کنونی باشد. این تغییرات باید در کل صنایع خود را نشان دهد، در حالیکه مقررات و مدیریت عمومی ما دیر عمل نموده و نتوانسته این چالش ها را رفع کند.

رئیس اتاق بازرگانی روسیه اضافه کرد: ما مدتهاست که درباره این موضوع صحبت می کنیم. تقاضا برای ارتقای سطح کیفیت مدیریت دولتی بسیار زیاد است. پس از روی کار آمدن کابینه وزرای جدید روسیه در ماه ژانویه، بدیهی بود که چنین مشکلاتی تحقق یافته است و بردار مشخص شده برای تغییرات ضروری هم دقیقاً در این جهت مشخص شد (برای مثال ، دیجیتالی کردن دولت از جمله اولویت ها در نظر گرفته شده است).

پیش از این ، آنتون سیلوانوف وزیر اقتصاد و دارایی روسیه اظهار داشت که بسیاری از بخش های اقتصاد این کشور به دلیل کاهش قیمت نفت و گسترش نوع جدید ویروس کرونا دچار رکود شده است.

وی با یادآوری اینکه، بودجه فدراسیون روسیه در سال 2020 با کمبود روبرو خواهد بود، شرح داد: اوضاع به بهترین شکل در حال توسعه نیست، بنابراین روسیه از پیش بینی های اقتصاد کلان که برای سال 2020 اجرا شده است منحرف می گردد: به عنوان مثال ، سقوط قیمت نفت تقریباً سه تریلیون روبل از حجم درآمد نفت و گاز دولت را کاهش داده است. لازم به یادآوری است که بودجه کل فدرال حدود 20 تریلیون روبل است. اکنون ما مجبور هستیم از بودجه ذخیره خود در صندوق رفاه ملی استفاده کنیم .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1113

به "بحران شیوع کرونا باعث کاهش فراوری نفت روسیه نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران شیوع کرونا باعث کاهش فراوری نفت روسیه نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید