بنیان گذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در استانبول خودکشی کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، رسانه های محلی گزارش کردند جسد بنیان گذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در خانه اش در استانبول پیدا شد و شواهد اولیه حکایت از خودکشی وی دارد.

بنیان گذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در استانبول خودکشی کرد

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های محلی از پیدا شدن جسد جیمز گوستاف ادوارد موسوریر بنیانگذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در خانه اش در استانبول ترکیه خبر دادند.

بعضی اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تحقیقات اولیه نشان می دهد که وی ظاهراً از بالای ساختمان به مقابل درب خانه اش سقوط نموده و جانش را از دست داده است.

اداره پلیس استانبول می گوید که جسد بنیانگذار کلاه سفیدها در منطقه بی اوغلو در مقابل آپارتمانش پیدا شده است و تحقیقات اولیه حاکی از آن است که وی ظاهراً خودکشی نموده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخیراً از احتمال ارتباط بنیانگذار کلاه سفیدها با گروه تروریستی القاعده خبر داده بود و گفت: یکی از بنیانگذاران کلاه سفیدها، جیمز موسوریر است. او یکی از مأموران سابق اطلاعاتی انگلیس و به طور خاص سرویس ام آی 6 بوده است.

این مقام روس توضیح داد: این فرد در بسیاری از درگیری های سراسر دنیا از جمله بالکان و خاورمیانه دیده شده است...بعلاوه، شماری از محققان، به ارتباطات این جاسوس سابق با سازمانهای تروریستی در زمانیکه در کوزوو فعال بود، اشاره نموده اند. این داده ها نشان می دهد که اعضای القاعده در میان اعضای تیم وی حضور دارند.

چندی پیش نیز اندیشکده روسی بنیاد تحقیقات و مسائل دموکراسی ماکسیم گریگوریف اظهار داشت که فعالیت گروه موسوم به کلاه سفیدها که تحت کنترل معارضان سوری است، با هدف انتشار اطلاعات دروغ و نادرست درباره شرایط سوریه و دولت آن است. (جزئیات بیشتر)

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت اقتصادی می گردد، مدعی یاری به افراد غیر نظامی در سوریه است.

کلاه سفیدها مدعى هستند که تنها مأموریت آن ها در سوریه امدادرسانى به شهروندان آسیب دیده است و اعضاى این گروه در قبال تمامى طرف هاى درگیر در سوریه موضع اتخاذ نموده و مى نمایند.

این گروه فعّال در سوریه حدود یک سال و نیم پیش یعنى زمانى که فیلم کلاه سفیدها توانست در جریان هشتاد و نهمین مراسم اهداى جوایز اسکار، این جایزه را دریافت کند، در کانون توجهات نهاده شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 583

به "بنیان گذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در استانبول خودکشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان گذار گروه تروریستی کلاه سفیدها در استانبول خودکشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید