بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن

به گزارش فروشگاه کوچک، اتحادیه اروپا در بیانیه ای از توافق طرف های درگیر در یمن در جریان رایزنی های استکهلم برای حل و فصل بحران این کشور استقبال کرد.

بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، اتحادیه اروپا در بیانیه خود توافق بین دولت نجات ملی یمن و دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در استکهلم زیر نظر سازمان ملل در دسامبر سال 2018 میلادی استقبال و اظهار داشت: پیشرفت اجرا شده در استکهلم نتیجه کار گروهی طرف ها و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن است که در آن اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به طور موثر مشارکت کردند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه بر پایبندی خود به وحدت و حاکمیت یمن و سلامت ارضی این کشور تاکید نمود.

توصیه های شورای وزرای خارجیه کشورهای اتحادیه اروپا درباره یمن از پیشرفت اجرا شده در سوئد و کویت و عمان برای از سرگیری مذاکرات سیاسی تمجید و تاکید نمود: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به طور موثر با همه طرف های دیگر عمل خواهند کرد و به حمایت از روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل متعهد هستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود اضافه نمود: راه چاره سیاسی فراگیر به وسیله مذاکره می تواند به انتها درگیری در یمن منجر گردد.

این اتحادیه از همه طرف ها خواست تا تعهدات خود در قبال فرایند تحت رهبری سازمان ملل در مذاکرات آینده را حفظ نمایند.

این بیانیه تاکید نمود: تنها به وسیله مذکره موثر با شرکت همه طرف های ذیربط صلح پایدار برقرار می گردد.

این بیانیه همچنین از تصویب قطعنامه های 2451 و 2452 در شورای امنیت با اجماع استقبال کرد و آن را تاکیدی بر توافق استکهلم و ایجاد هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق حاصل شده در استان الحدیده دانست.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید نمود که برای حمایت از تدابیر مربوط به بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا آمادگی کامل دارد و بر ماهیت بشردوستانه این اقدام و تشویق کوشش های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و همه طرف ها برای دستیابی به توافقی درباره این اقدام اساسی اعتماد ساز تاکید می نماید.

این اتحادیه از همه طرف ها خواست تا رساندن کالاهای تجاری از جمله سوخت به مردم یمن را تسهیل بخشند و اضافه نمود: فعال سازی بندر الحدیده در بخش دو اسکله الصلیف و راس عیسی برای زنده مانده میلیون ها یمنی بسیار با اهمیت است.

این اتحادیه همچنین بر حمایت کامل خود از سازمان ملل و کار مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق مربوط به استان الحدیده این کشور تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 155

به "بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اروپا درباره وحدت و حاکمیت یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید