تحریم های نفتی آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا

به گزارش فروشگاه کوچک، با گذشته پنج هفته از تحریم شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، معاون رئیس جمهور آمریکا برای تشدید کوشش های دولت ترامپ برای تغییر حکومت در کاراکاس، وارد کلمبیا شد.

تحریم های نفتی آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران، کاخ سفید در بیانیه ای اظهار داشت مایک پنس در کلمبیا اعلام خواهد نمود که زمان آن فرارسیده تا نیکولاس مادورو از حکومت کناره گیری کند.

دیدار پنس از کلمبیا با دستور مادورو برای بستن مرز ونزوئلا با برزیل و جلوگیری از تحویل یاری هایی همزمان شده که به باور وی، اقداماتی برای بی ثبات کردن دولت هستند.

آمریکا و کشورهای متعددی خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناخته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا 28 ژانویه شرکت PDVSA را هدف تحریم قرار داد و صادرات مواد رقیق نماینده به ونزوئلا را ممنوع نمود و خواهان بلوکه شدن حساب هایی شد که پول فروش نفت ونزوئلا را دریافت می نمایند.

پس از آن اول فوریه وزارت خزانه داری آمریکا مبادلات میان شرکت های غیرآمریکایی و PDVSA به وسیله سیستم اقتصادی آمریکا یا کارگزارهای آمریکایی را پس از 28 آوریل ممنوع اظهار داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، انتظار می رود فراوری نفت ونزوئلا که در ژانویه به 1.6 میلیون بشکه در روز بالغ شد به دلیل ممنوع صادرات مواد رقیق نماینده از آمریکا، به پایین 800 هزار بشکه در روز سقوط کند. الیوت آبرامز، مسئول ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت پیش بینی می گردد فراوری نفت ونزوئلا به 500 هزار بشکه در روز سقوط کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 156

به "تحریم های نفتی آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های نفتی آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید