تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد در بودجه 1400 وجود دارد

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران (پانا) - رئیس حوزه ریاست مجلس با بیان اینکه تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد و افزایش رشد حدود 117 درصدی هزینه ها از آسیب های لایحه بودجه 1400 است، تأکید کرد که مجلس درصدد است تا با همکاری و تعامل با نهادهای ذیربط بودجه ای در راستای تأمین مصلحت کشور و منافع مردم تصویب کند.

تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد در بودجه 1400 وجود دارد

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی روسای کمیسیون ها و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 24 آذر ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جهت آنالیز لایحه بودجه 1400 برگزار گردید.

بابک نگاهداری در تشریح جزئیات این جلسه اضافه نمود: سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی روسای کمیسیون ها و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به آنالیز لایحه بودجه 1400 کشور و ارائه دیدگاه های روسای کمیسیون ها در این رابطه اختصاص یافت تا بین کمیسیون های مختلف مجلس هماهنگی لازم جهت رسیدگی به این لایحه ایجاد گردد.

وی توضیح داد: در ابتدای این جلسه روسای مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات کشور تحلیل خود در خصوص لایحه بودجه 1400 را ارائه دادند، همچنین رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز دیدگاه های خود در این زمینه را تبیین کرد سپس هر کدام از روسای کمیسیون های تخصصی مجلس به گفتگو در رابطه با این لایحه پرداختند.

نگاهداری با اشاره به محورهایی که در این نشست مورد آنالیز نهاده شد، خاطر نشان کرد: متأسفانه در لایحه بودجه 1400 اصلاح ساختار بودجه که مورد تأکید مجلس هم بوده به طور کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به آسیب های لایحه کنونی بودجه 1400 یادآور شد: تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد در بودجه سال 1400 دیده می گردد که قابل تأمل است، همچنین افزایش رشد حدود 117 درصدی هزینه ها و بیش برآوردی که در منابع درآمدی بودجه 1400 مشاهده می گردد از جمله اصلی ترین آسیب هایی بوده که در ارتباط با لایحه بودجه 1400 مطرح شد.

نگاهداری اضافه نمود: بودجه در حد یک ابزار عملیاتی حکمرانی در دست سیاستگذاران است، برای اینکه بر اساس تحلیل خود از اوضاع کشور اقدام نمایند سیاست های مالی کشور در سال 1400 هم به بحث گذاشته شد که باید بودجه متناسب با این سیاست ها باشد.

وی اظهار کرد: شاید ما احتیاج داشته باشیم که در سال آینده با رویکرد انبساطی و با توجه به شرایطی که سال جاری در پی شیوع کرونا در کشور ایجاد شده و به شرایط انقباضی در حوزه مالی منتهی شده است، این رویکرد را دنبال کنیم.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در انتها این جلسه مقرر شد که با همکاری و تعاملی که باید با نهادهای ذیربط صورت بگیرد بتوانیم برای تصویب بودجه مناسبی برای سال 1400 که مصلحت کشور و منافع مردم در آن دیده شده باشد، تصمیم گیری کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1456

به "تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد در بودجه 1400 وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز عملیاتی منفی در حد 319 هزار میلیارد در بودجه 1400 وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید