ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می گیریم!

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهور آمریکا در سخنان جنجالی تازه ای گفت: بانک مرکزی آمریکا تازه فهمیده که حق با من بوده است!

ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می گیریم!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، تنها یک روز پس از آن که لری کودلو- مشاور مالی ترامپ گفت که کاهش مجدد مالیات ها می تواند بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا باشد، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که اقتصاد آمریکا نیرومند است و نیازی به کاهش مالیات ها نیست.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگر سخنان خود ضمن دفاع از عملکردش در مواجهه با چین در مورد مسائل تجاری گفت شاید سیاست آمریکا در برخورد با چین بر سر مسائل تجاری برای مصرف کنندگان این کشور دردناک باشد اما تعرفه ها مهمترند چون دارای منافع بیشتری در بلندمدت برای اقتصاد آمریکا خواهند بود. اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می گردد که بعضی از اقتصاد دانان نسبت به بروز مسائل جدی در صورت تداوم جنگ تجاری با چین هشدار داده اند.

به مانند روزهای گذشته، ترامپ بانک مرکزی آمریکا را از نقدها خود بی نصیب نگذاشت و بار دیگر خواستار کاهش بیشتر نرخ بهره برای یاری به تقویت رشد مالی آمریکا شد. وی اضافه نمود: پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) ابتدا سعی کرد درخواست من برای کاهش نرخ بهره را نادیده بگیرد، حق با من بود و همه به این اعتراف دارند. او نرخ بهره را خیلی سریع بالا برد و اکنون باید نرخ بهره را مجددا به سطح عادی برگردانیم. به جهت درست برگشته ایم و بانک مرکزی آمریکا تازه فهمیده است که حق با من بود!

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، بازارهای جهانی را در روزهای اخیر کاملا تحت الشعاع قرار داده است. واشنگتن قبل از این بر واردات کالاهایی به ارزش 250 میلیارد دلار از چین تعرفه 10 تا 25 درصدی وضع نموده است. ترامپ در مورد تقابلش با چین اضافه نمود: اگر به چین کاری نداشتم کارم خیلی راحت تر بود اما از این که این کار را انجام دادم راضی هستم چون باید این کار را می کردم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 311

به "ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می گیریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می گیریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید