ترک تحصیل 3.5 میلیون دانش آموز به دلیل کرونا

به گزارش فروشگاه کوچک، احمد حسین فلاحی، درباره احتمال بازگشایی مدارس در بهمن ماه که از سوی وزیر آموزش و پروش مطرح شد، گفت: محتمل است این هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موضوع بازگشایی مدارسی آنالیز گردد.

ترک تحصیل 3.5 میلیون دانش آموز به دلیل کرونا

به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که وزیر بهداشت مخالف بازگشایی مدارس است، مطرح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیر اصلی در این زمینه است و فکر می کنم این ستاد باید واقع بینانه تر با این مسئله برخورد کند، زیرا توجیحی ندارد هنگامی که بعضی از مدارس امکان آموزش حضوری دارند همچنان به آموزش غیر حضوری ادامه دهند.

وی توضیح داد: طبق یک جمع بندی که قبل از بازگشایی مدارس داشتیم، مطرح شد تعدادی از مدارس امکان برگزاری کلاس های حضوری را دارند، مانند روستا هایی که از شبکه شاد محروم هستند و پهنای باند ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در روستایی که 10 تا 20 دانش آموز دارد می توان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

وی با بیان این که در روستا هایی با جمعیت کم، امکان برگزاری کلاس ها وجود دارد، گفت: آموزش درحال آسیب دیدن است؛ 3 میلیون و 500 دانش آموز در آستانه ترک تحصیل هستند که البته مشکلاتشان قابل حل است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: با این حال در مناطقی که قرمز هستند، امکان شیوع و سرایت وجود دارد و دسترسی به شبکه شاد آسان است و آموزش می تواند غیر حضوری باشد.

وی در انتها در مورد بازگشایی مدارس در کلان شهری مانند تهران گفت: تهران بستگی به نوع وضعیتش دارد و بر حسب احتیاط باید آموزش غیر حضوری را رعایت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1515

به "ترک تحصیل 3.5 میلیون دانش آموز به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترک تحصیل 3.5 میلیون دانش آموز به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید