تغییر مبدأ باندهای قاچاق انسان از ایران به سمت ترکیه و مالزی، صدور گذرنامه های بیومتریک در آینده ای نزدیک

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا ضمن اعلام خبر صدور گذرنامه های بیومتریک از تغییر مبدأ قاچاق انسان از ایران به سمت کشورهای مالزی، ترکیه و اندونزی اطلاع داد.

تغییر مبدأ باندهای قاچاق انسان از ایران به سمت ترکیه و مالزی، صدور گذرنامه های بیومتریک در آینده ای نزدیک

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، سردار علی صادقی در آیین اختتامیه سومین کارگاه عملیاتی منطقه ای مبارزه با قاچاق انسانی سازمان اینترپل با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در بحث قاچاق انسان گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار دریافت به عنوان پل ارتباطی به اروپا و همچنین گستردگی سرزمینی و وجود فرصت های شغلی به مکان مناسبی برای ورود اتباع خارجی تبدیل شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به موقعیت ایران کشور ما به عنوان کشور هدف در باندهای قاچاق انسان کشورهای کمتر توسعه یافته همچون عراق، افغانستان، پاکستان، فیلیپین، بنگلادش، سریلانکا و ویتنام مطرح است.

رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اقدامات مؤثر ایران در مورد جلوگیری از باندهای قاچاق انسان به بحث صدور گذرنامه های الکترونیکی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه ما با صدور گذرنامه های الکترونیکی با فاکتورهای امنیتی بالا و استفاده از بارکدهای امنیتی در داخل این گذرنامه ها اقدامات مؤثری را در جهت مبارزه با قاچاق انسان صورت داده ایم.

صادقی اظهار کرد: با توجه به موارد امنیتی لحاظ شده در گذرنامه های الکترونیکی تا به امروز هیچ موردی از جعل گذرنامه گزارش نشده است و ازاین رو باندهای قاچاق انسان در کشور ایران زمین گیر شده اند.

وی با اعلام خبر صدور گذرنامه های بیومتریک در آینده ای نزدیک از اقدامات کنترلی و تجهیز مراکز کنترل گذرنامه در مرزهای کشور اطلاع داد.

رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا در ادامه گفت: با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی خودروهای عبوری از کشور که مبادرت به قاچاق انسان می کنند از 6 ماه تا دو سال توقیف می شوند. لذا این اقدامات باعث شده قاچاقچیان با چالش های بسیاری روبرو شوند و با تغییر مبدأ قاچاق خود از کشور ایران و عبور دادن قربانیان خود به صورت قانونی از مرز کشور به سمت ترکیه، مالزی، اندونزی اقدامات مجرمانه خود را از آن کشورها ادامه دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 318

به "تغییر مبدأ باندهای قاچاق انسان از ایران به سمت ترکیه و مالزی، صدور گذرنامه های بیومتریک در آینده ای نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مبدأ باندهای قاچاق انسان از ایران به سمت ترکیه و مالزی، صدور گذرنامه های بیومتریک در آینده ای نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید