جزییات توافق روسیه و ایران در زمینه امنیت اطلاعاتی

به گزارش فروشگاه کوچک، یک مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد، توافقنامه امضاء شده بین وزرای خارجه روسیه و ایران در مورد امنیت اطلاعاتی، هماهنگی اقدامات دو کشور، تبادل فناوری ها و آموزش متخصصان مربوطه را در نظر گرفته است.

جزییات توافق روسیه و ایران در زمینه امنیت اطلاعاتی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آندری کروتسکیخ مدیر بخش امنیت اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که توافقات اجرا شده بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت اطلاعات، هماهنگی اقدامات دو کشور، تبادل فناوری های لازم و آموزش متخصصان مربوطه را در نظر گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس یادآور شد که در این توافقنامه صحبت بر سر همکاری گسترده دو کشور در زمینه امنیت سایبری، از جمله هماهنگی اقدامات، تبادل فناوری و آموزش متخصصان است و مسلماً این اقدامات در هماهنگی کامل با سازمان ملل متحد و دیگر عرصه های بین المللی فعال در این رابطه صورت خواهد گرفت .

توافقنامه دولتی بین روسیه و ایران درباره امنیت اطلاعاتی، روز گذشته (سه شنبه) توسط سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف وزرای امور خارجه روسیه و ایران در مسکو امضاء شد.

لاوروف در این باره تأکید کرد که این سند امکان هماهنگی اقدامات دو کشور، در شرایط افزایش روزافزون مسائلی که در فضای مجازی بوجود می اید و همچنین تأثیر فزاینده این مسئله در روابط بین المللی را فراهم می نماید.

در این توافقنامه یادآوری شده که روسیه و ایران اهمیت بسیار زیادی برای برقراری توازن بین تأمین امنیت و رعایت حقوق بشر در عرصه استفاده از فناوری های اینترنتی- ارتباطی قائل هستند و هدف از این توافقات جلوگیری از تهدیدات در زمینه امنیت اطلاعاتی و مبارزه با آنها به منظور ایجاد شرایط امن در فضای مجازی است.

محمد جواد ظریف، روز سه شنبه در ملاقات با وزیر امور خارجه روسیه، درباره مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ و مسائل بوجود آمده در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین فرایند اوضاع در سوریه، گفت وگو و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1559

به "جزییات توافق روسیه و ایران در زمینه امنیت اطلاعاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات توافق روسیه و ایران در زمینه امنیت اطلاعاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید