خبرنگاران استاندار: انتظار پیگیری مباحث اقتصادی کرمانشاه را از نمایندگان داریم

به گزارش فروشگاه کوچک، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که پیگیر اجرای برنامه توسعه ای و مباحث اقتصادی کرمانشاه به عنوان اولویت های مهم استان باشند.

خبرنگاران استاندار: انتظار پیگیری مباحث اقتصادی کرمانشاه را از نمایندگان داریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ هوشنگ بازوند روز جمعه در جریان بازدید از شعبه اخذ رای در دبیرستان استقلال کرمانشاه و انداختن رای در صندوق در جمع خبرنگاران بااشاره به اینکه جلساتی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، افزود: نمایندگان استان در این جلسات به موضوع اولویت های استان عنایت داشتند و پیگیر این قضیه هم هستند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اولویت اول استان کرمانشاه مباحث اقتصادی از جمله اشتغال، معیشت، سرمایه گذاری و مبارزه با بحث بیکاری است، گفت: در برنامه ها و شعارهای نمایندگان مردم کرمانشاه هم پیگیری این موضوعات را دیده ایم و امیدوارم با اضافه شده 2 نماینده کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو این موضوع در اولویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انسجام خوبی در استان میان مسوُولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، افزود: امیدوارم درچارچوب برنامه های تدوین شده توسعه استان شامل سند آمایش استان، سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سند سرمایه گذاری را بتوانیم عملیاتی کنیم.

بازوند با بیان اینکه در سند سرمایه گذاری باید سالانه 20 هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه گذاری شود، شرح داد: طبیعی است که این سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی به تنهایی از عهده دولت خارج است و باید موانع سر راه سرمایه گذاری را به عنوان یک جریان سیال برداریم که سرمایه از بازار به استان کرمانشاه سرازیر شود که این موضوع هم دور از ذهن نیست.

او تاکید کرد که اگر موانع برداشته شود به طور قطع تحقق شعار 20هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان قابل تحقق است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از مردم شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و دالاهو خواست باتوجه به شرایط کرونا صبح اول وقت برای انداختن رای خود در صندوق در شعبات حاضر شوند و آن را به بعدظهر موکول نکنند تا ازدحام شکل نگیرد.

بازوند همچنین خطاب به مردم افزود: رای که مردم می دهند مطمئن باشند که هیات های اجرایی و نظارت از رای آنها صیانت می کند چرا که این رای آنها حق الناس است و به صورت ویزژه این موضوع رصد می شود.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 شهریور در 2 حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو برای انتخاب 2 نماینده دیگر استان آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این 2 حوزه انتخابیه نسبت به دور نخست انتخابات کاهش پیدا نکرده است، گفت: در حوزه کرمانشاه 600 شعبه و در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو 183 شعبه جمع آوری آرا مردم را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، با آرای 661 هزار نفر از مردم استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند 1398 تکلیف 6 کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در 2 حوزه و بر سر 2 صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی پور و نادر نادری در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشید.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم 29 فروردین 1399 برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به 21 شهریور موکول کرد.

زمان برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح تا 18 روز جمعه 21 شهریور اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1288

به "خبرنگاران استاندار: انتظار پیگیری مباحث اقتصادی کرمانشاه را از نمایندگان داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: انتظار پیگیری مباحث اقتصادی کرمانشاه را از نمایندگان داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید