خبرنگاران بعضی خیابان های شیراز را آب گرفت

به گزارش فروشگاه کوچک، شیراز-خبرنگاران-بسیاری از محلات و معابر شیراز در پی باران امروز یکشنبه شانزدهم آذرماه دچار آبگرفتگی شد و این درحالی بود که مدیران شهری تا روز گذشته از آمادگی کامل این شهر دم می زدند اما امروز بعضی از آنان در دسترس نبودند.

خبرنگاران بعضی خیابان های شیراز را آب گرفت

بارندگی شدید شیراز علی رغم هشدارهای پیاپی روزهای اخیر موجب آبگرفتگی در بسیاری از معابر و حتی واحدهای تجاری و مسکونی این کلانشهر شد.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران بسیاری از محلات و معابر شهری شیراز ازجمله شهرک فرهنگیان، خیابان های ملاصدرا،پاسداران،بعثت و هفت تیر و ... در پی بارندگی امروز دچار آبگرفتگی شده است.

محله سعدی نیز در پی این بارش ها بی نصیب نمانده و اکنون در بسیاری از معابر این منطقه آب گرفتگی اتفاق افتاده است.

این محله در ششمین روز از سال نو و فروردین 98 نیز دچار سیلی بنیان کن شده و زندگی ،خانه و کاشانه بسیاری از اهالی این منطقه را با خود برد و بسیاری از مردم شهرک سعدی را ماه ها با مسائل جدی روبرو کرد.

آبگرفتگی ها امروز شانزدهم آذرماه 99 در شیراز از معابر شهری نیز فراتر رفته و وارد منازل و مغازه های بعضی اهالی شده و مسائلی را برای مردم ایجاد نموده است.

براساس مشاهده خبرنگار خبرنگاران خودروهای عبوری مردم و پلیس نیز در میان آبگرفتکی متوقف مانده و موجب دردسر اهالی را ایجاد نموده است.

حضور نیروهای امدادی راهداری ،آتش نشانی و شهرداری شیراز نیز در بعضی معابر مشاهده شد که در حال یاری رسانی به گرفتارشدگان بودند.

ترافیک در بعضی خیابان های کلانشهر شیراز ازجمله فرهنگ شهر در پی این بارندگی سنگین گزارش شده است.

بعضی بازارهای شیراز نیز ازجمله بازار زرگرها دچار آبگرفتگی شده و همچنین زیرگذرهای این شهر نظیر زیرگذر مطهری دچار آبگرفتگی شده که نیروهای شهرداری درحال برطرف آن هستند.

کنارگذرهای رودخانه خشک نیز به علت بارنگی واحتمال سیلابی شدن رودخانه خشک از بامداد امروز تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

مدیران شهری در دسترس نیست

خبرنگار خبرنگاران برای اطلاع از شرایط امدادرسانی به محلات و معابر دچار آبگرفتگی در شیراز با شهردار شیراز و معاون خدمات شهری شهرداری این شهر تماس گرفت اما متاسفانه پیروز به گفت و گو با این افراد نشد و تنها محمدرضا محمدحسن پور معاون خدمات شهری به ارسال این پیامک که با عرض پوزش در حال حاضر قادر به پاسخگویی نمی باشم اکتفا کرد.

آبگرفتگی های گسترده در حالی در شیراز اتفاق افتاده که روز گذشته مدیران شهری از آماده باش کامل سخن گفته بودند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز شنبه 15 آذر 99 در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که 4 هزار نیروی خدماتی شهرداری به صورت 24 ساعته در آماده باش کامل هستند و تمامی ماشین آلات و تجهیزات ضروری در مناطق شهری استقرار یافته اند.

هشدارهای پیاپی قرمز

در روزهای گذشته سازمان هواشناسی کشور هشدار قرمز مبنی بر تشدید و تقویت فعالیت سامانه بارشی ابتدای هفته جاری در بعضی نقاط کشور از جمله فارس صادر نموده است.

در هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی آمده است که بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید طی امروز و فردا (16 و 17 آذر) در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس و نیمه شمالی کرمان دور از انتظار نیست و در مناطق سردسیر و مرتفع این مناطق نیز بارش برف پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار داده است که احتمال طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین های کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای، لغزندگی، کاهش دید جاده های کوهستانی به دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها وجود دارد.

از این رو سازمان هواشناسی خواهان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، کنترل آب بندها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه ها، سدها، انجام اقدام عملی از سوی کلیه دستگاه های اجرایی و عملیاتی از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری ها و فرمانداری ها برای جلوگیری از خسارات و لغو سفرهای غیر ضروری درون و برون شهری شده است،به ویژه آنکه هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش بینی می گردد که یک پدیده جوی خسارت های وسیعی به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل مدیرکل هواشناسی فارس نیز با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در استان فارس روز یکشنبه در مناطق جنوب، غرب، مرکز و شرق استان و روز دوشنبه در نیمه جنوبی استان فعال است، می گوید: بر اثر این بارش ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه و لغزندگی محورها استان دور از انتظار نیست.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی فارس از دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در مناطق یاد شده خواست تا آمادگی کامل داشته و ادامه داد: پیش بینی می گردد این سامانه بارشی دوشنبه هفدهم آذر از استان خارج گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1457

به "خبرنگاران بعضی خیابان های شیراز را آب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بعضی خیابان های شیراز را آب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید