خبرنگاران زاینده رود، فردا بصورت مشروط باز می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، اصفهان - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به درخواست کشاورزان استان، زاینده رود و با تصمیم کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی از فردا بصورت مشروط باز می گردد.

خبرنگاران زاینده رود، فردا بصورت مشروط باز می گردد

حجت الله غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به درخواست کشاورزان استان مبنی بر بازگشایی آب، جلسه ای با آنان برگزار و نتیجه آن روز گذشته در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور استاندار ارائه شد.

وی افزود: همچنین عصر امروز کارگروه استانی مقابله با کم آبی در استان برگزار گردید و با توجه به میزان ذخیره آب پشت سد و میزان آبی که احتیاج کشت تابستانه کشاورزان است، قرار شد از فردا بازگشایی آب مشروط به چند تعهد کشاورزان انجام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: نخستین تعهد و شرط بازگشایی این است که در صورتی که میزان ذخیره پشت سد به خط قرمز آب آشامیدنی رسید، مجددا آب کشاورزی قطع گردد.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان در قبال این بازگشایی متعهد شدند که اگر در پاییز میزان ذخیره آب پشت سد به حد لازم برای کشت نرسید، آب برای کشت پاییزه جاری نگردد.

نایب رییس کارگروه سازگاری با کم آبی اصفهان گفت: در زمان حاضر ذخیره آب پشت سد 640 میلیون مترمکعب است و برآورد میزان آبی که در سه ماه آینده به میزان ذخیره اضافه می گردد 200 میلیون مترمکعب است و پیش بینی می گردد این رقم تا خاتمه تابستان به 840 میلیون مترمکعب برسد.

غلامی افزود: در سه ماه آینده حدود 420 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی و محیط زیست بازگشایی خواهد شد بنابراین با احتساب مصرف آب آشامیدنی و صنعت ضروری است میزان ذخیره پشت سد بیش از 200 میلیون مترمکعب در شهریور باشد یعنی خطر قرمز معادل 200 میلیون مترمکعب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1179

به "خبرنگاران زاینده رود، فردا بصورت مشروط باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زاینده رود، فردا بصورت مشروط باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید