خبرنگاران نوزاد مبتلا به کرونا در گناباد از خطر قطعی نجات یافت

به گزارش فروشگاه کوچک، گناباد- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با کوشش مجدانه کادر درمانی بیمارستان علامه بهلول گنابادی خطر جسمانی نوزاد یک ماهه مبتلا به کرونا در این شهرستان برطرف شده و شرایط وی رو به بهبودی است.

خبرنگاران نوزاد مبتلا به کرونا در گناباد از خطر قطعی نجات یافت

دکتر جلیل مشاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این نوزاد 35 روزه از شهرستان تربت حیدریه پنجم فروردین ماه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شد.

وی ادامه داد: این نوزاد در ابتدای بستری بدحال و با تنفس تند و علائم تنگی نفس تحت درمان نهاده شد و آزمایشهای بالینی گواه این مساله و ابتلای وی به بیماری کرونا بود که با کوشش کادر درمانی بیمارستان بهلول به صورت خاص درمان وی آغاز شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هم اکنون خطری سلامتی این نوزاد مبتلا به کرونا که در نوع خود در بین بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور بسیار نادر است را تهدید نمی کند و وی در بخش قبلی بچه ها بیمارستان بهلول گناباد که به بچه ها مبتلا به کرونا اختصاص یافته تحت نظر است و با هدف جلوگیری از هر گونه مخاطرات احتمالی بخش بچه ها به قسمت دیگری از بیمارستان انتقال یافت و مسئله ای سلامتی دیگر بچه ها بستری در بیمارستان را تهدید نمی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم پیش از این گفته بود: با ثبت دو مورد جدید بیماری کرونا تعداد مبتلایان کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان روز یکشنبه به 52 نفر افزایش یافت.

دکتر جواد باذلی ادامه داد: یکی از این دو مورد نوزاد یک ماهه اهل تربت حیدریه و بیمار دیگر اهل گناباد است.

وی افزود: تا به امروز 27 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان تحت درمان نهاده شده و 9 تن نیز فوت نموده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: 40 بیمار هم با علائم بیماری های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های گناباد و بجستان بستری و تحت درمان هستند.

باذلی اضافه نمود: یک کودک سه ساله هم پیش از این به علت ابتلا به بیماری کرونا در گناباد بستری و بعد از بهبودی اسفندماه سال گذشته از بیمارستان علامه بهلول گنابادی ترخیص شده بود.

شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 994

به "خبرنگاران نوزاد مبتلا به کرونا در گناباد از خطر قطعی نجات یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوزاد مبتلا به کرونا در گناباد از خطر قطعی نجات یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید