خبرنگاران پیغام همکاری نخست وزیر جدید ایتالیا به اروپا

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران- خبرنگاران- سخنان ماریو دراگی در مراسم ادای سوگند به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا، سیگنالی برای همکاری بیشتر این کشور با اتحادیه اروپا ارزیابی می گردد.

خبرنگاران پیغام همکاری نخست وزیر جدید ایتالیا به اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، اظهارات امروز (یکشنبه) ماریو دراگی نخست وزیر جدید ایتالیا در ارتباط دادن یاری های کرونایی به سیاست های حفاظت از محیط زیست در رم به عنوان نشانه ای مثبت برای اتحادیه اروپا تلقی شد. وی در این سخنان در ازای دریافت یاری های میلیاردی، از تغییرات محیط زیستی بیشتر در این کشور اطلاع داد.

نشریه دی ولت آلمان در این باره نوشت: نخست وزیر جدید ایتالیا، برغم وجود رقابت های دیرینه، با معرفی یک کابینه مشترک میان جریان های مختلف، سوگند یاد کرد. روزنامه های ایتالیا به نقل از رئیس سابق بانک مرکزی اروپا (ECB) به مناسبت اولین نشست کابینه اش در روز شنبه نوشتند: دولت ما یکی از دولت های حافظ محیط زیست خواهد بود.

در رم این سخنان به عنوان سیگنالی برای اتحادیه اروپا تلقی می گردد که در ازای یاری های کرونا به ارزش میلیاردها دلار، وعده اجرای سیاست های زیست محیطی را می دهد.

روزنامه های ایتالیایی مانند لاریپوبلیکا و کوریره دلاسرا نوشتند که این اقتصاددان 73 ساله از 23 وزیر کالینه خواسته است که با وجود اختلافات سیاسی، برای حفظ منافع کشور با یکدیگر متحد شوند. این در حالی است که کابینه دراگی طیف گسترده ای از احزاب از چپ تا راست را در خود جای داده است. در این کابینه نمایندگانی از احزاب دولت قدیم به ریاست جوزپه کنته و نیز بخش های زیادی از مخالفان دولت پیشین حضور دارند. کابینه همچنین شاهد حضور هشت وزیر متخصص است.

لاریپوبلیکا با انتشار تصاویر مراسم تحلیف با حضور سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری و تیم کابینه از آنها به عنوان دوست ترین دشمنان یاد نموده است. طبق گزارش رسانه ها، نخستین نشست هیات دولت فقط 40 دقیقه به طول انجامید اما هیچ نقل قولی از این نشست منتشر نشده است.

دراگی به عنوان یک سیاستمدار فراجناحی پس از هفته ها بن بست سیاسی و اختلافات در رم، کار خود را شروع نموده و جانشین کنته شده است که تقریباً به مدت یک سال و نیم یک دولت ائتلافی چپ میانه را رهبری کرد.

انتظار می رود نخست وزیر جدید ایتالیا روز چهارشنبه، در سخنرانی برای دریافت رای اعتماد دولتش از نمایندگان مجلس و مجلس سنا، برنامه های خود را تشریح کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1581

به "خبرنگاران پیغام همکاری نخست وزیر جدید ایتالیا به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیغام همکاری نخست وزیر جدید ایتالیا به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید