خبرنگاران پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران- خبرنگاران- رییس جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نوشت: امسال، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر متفاوت از سال های پیش است؛ حافظان سلامت و کادرهای درمانی نیز همچون داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ، متعهدانه در کنار بیماران و آسیب دیدگان ناشی از کرونا حضور دارند و در خط مقدم با این بیماری مقابله می کنند؛ پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است.

خبرنگاران پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در پیام کریم همتی آمده است؛ نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پس از شیوع ویروس کووید-19 در حال گذراندن دوره بسیار مهمی از فعالیت های بشردوستانه در عصر معاصر و کمک به آسیب دیدگان است؛ بنابراین شایسته است که در ابتدای سخن و به مناسبت روز دنیای صلیب سرخ و هلال احمر، والاترین تکریم ها و قدردانی ها را به داوطلبان و امدادگران عزیز هلال احمر ایران و دیگر همکاران در جمعیت های ملی تقدیم کنم که در این شرایط اضطراری، از پرتو انوار قلب های مهربان شان، امید به زندگی در بسکمک از افراد و خانواده های متاثر از ویروس کرونا جوانه زده است. هشتم می بر همه هلال احمری ها مبارک.

با این که در گردنه های پر پیچ و خم کرونا هنوز به خط خاتمه نرسیده ایم اما یقینا با ایثار و فداکاری شما داوطلبان، جوانان، امدادگران، پزشکان، پرستاران، خیرین، کارکنان و مدیران هلال احمر، خدمات شبانه روزی به متاثرین از این ویروس منحوس با قدرت استمرار خواهد داشت و در تاریخ بشردوستی کشور این حقیقت ثبت خواهد شد که خدمتگزاران بی ادعای مردم در هلال احمر، چگونه این جهت سخت را با سرافرازی طی کردند تا فصلی غرورآفرین در تاریخ هلال احمر جمهوری اسلامی ثبت شود.

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا، مقوله نوعدوستی را به چالشی در برخی جوامع تبدیل کرده است و انسان ها قدر لحظه های با هم بودن و مهربانی را بیشتر درک می کنند، روز دنیای صلیب سرخ و هلال احمر فرصت مناسبی برای مرور و بازخوانی رسالت ها و وظایفی است که در جمعیت های ملی بر عهده داریم.

وقتی که مشتاقانه به رسالت ترویج نوعدوستی عمل می کنیم، زمانی که وظیفه امدادرسانی به همنوعان آسیب دیده از حوادث را با سرعت انجام می دهیم و آن گاه که خود را مسئول می دانیم به ندای نیازمندان و دردمندان که تحقق شعار تسکین آلام بشری را در دستان پرتوان امدادگران و جوانان و قلب های مهربان داوطلبان و خیرین نیکو سیرت جستجو می کند، پاسخ دهیم، قطعا روح ما به بزرگی می رسد، صفات نیک انسانی در ما تقویت می شود و رسیدن به قله های کمال برای ما آسان می شود.

اینها هدیه های معنوی بشردوستی برای ما هستند و امروز که دنیا تحت تاثیر کرونا واقع شده است، ارزش رسالت های صلیب سرخ و هلال احمر بیش از پیش معلوم می شود. امسال روز دنیای صلیب سرخ و هلال احمر متفاوت از سال های پیش است؛ حافظان سلامت و کادرهای درمانی نیز همچون داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ، متعهدانه در کنار بیماران و آسیب دیدگان ناشی از کرونا حضور دارند و در خط مقدم با این بیماری مقابله می کنند؛ پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیروزی بشردوستی بر کووید-19 نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید