خبرنگاران کارخانه منگنز دامغان گامی در تحقق ظرفیت معدنی استان سمنان

به گزارش فروشگاه کوچک، سمنان- خبرنگاران- فرماندار دامغان گفت: افتتاح کارخانه فرآوری منگنز در شهر امیریه، گامی مثبت در جهت بهره برداری از ظرفیت و توان تمامی واحدهای معدنی استان سمنان است.

خبرنگاران کارخانه منگنز دامغان گامی در تحقق ظرفیت معدنی استان سمنان

جهت دریافت خدمات اجرای سقف روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

علی اصغر مجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام کرد: احداث کارخانه فرآوری منگنز با صرف 120 میلیارد ریال اعتبار و به همت بخش خصوصی در شهر امیریه، از سال گذشته شروع شد که هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به فعالیت این کارخانه پس از برداشت منگنز از معدن اشاره نمود و گفت: فرآوری فروسیلیس و فروکروم در دستور کار این کارخانه واقع شده است و در گام های بعدی نیز فرآوری مس و طرح های دیگر اجرا می گردد.

مجد از افتتاح این کارخانه تا خاتمه سال جاری اطلاع داد و اضافه نمود: با بهره برداری از این کارخانه، همکاری معادن منگنز استان سمنان با این کارخانه شروع می گردد که در نتیجه، معادن کوچک در منطقه فعال می گردد.

وی اظهارداشت: افتتاح کارخانه فرآوری منگنز امیریه، ارزش مواد خام منطقه را به چند برابر افزایش می دهد.

مجد به ایجاد 30 شغل مستقیم در این کارخانه اشاره و توضیح داد: محصول نهایی فراوریی در این کارخانه در کارخانه های فراوری فولاد و صنایع نظامی کاربرد دارد.

فرماندار دامغان گفت: سالانه 12 هزار تن محصول خام به این کارخانه وارد و یکهزار و 300 تن محصول فرآوری شده خارج می گردد.

در حال حاضر 146 واحد صنعتی در شهرستان دامغان وجود دارد که 81 درصد از آن به تعداد 129 واحد با اشتغال مستقیم حدود 2 هزار نیروی کار فعال است.

شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 820

به "خبرنگاران کارخانه منگنز دامغان گامی در تحقق ظرفیت معدنی استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارخانه منگنز دامغان گامی در تحقق ظرفیت معدنی استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید