خبرنگاران کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان 45 درصد افزایش یافت

به گزارش فروشگاه کوچک، رشت - خبرنگاران- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش 45 درصدی کشفیات از ابتدای سال تا کنون در استان اطلاع داد.

خبرنگاران کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان 45 درصد افزایش یافت

سرهنگ علی احمد پور عصر یکشنبه در نشست خبری افزود : در این مدت چهار هزار و 110 کیلو گرم انواع مخدر در استان کشف شد که نشان دهنده افزایش 45 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود : همچنین بیش از 28 هزار نفر اعم از معتاد متجاهر، قاچاقچی و خرده فروش برای جرائم مربوط به انواع مواد مخدر دستگیر و 105 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شد.

وی با بیان اینکه اعتیاد به طور معمول از خانواده ها شروع می گردد و به عنوان غده چرکین در بدنه خانواده است، گفت: خانواده های دارای والدین معتاد و یا خانواده های دارای تنش و ناآرامی های مستمر و فرزندان طلاق بیشتر از دیگران از اعتیاد فرزندان خود به ویژه در سنین پایین رنج می برند که این امر موجب زوال و تنزل سرمایه اجتماعی خانواده می گردد.

سرهنگ احمد پور روابط خانواده ها را در ساختار شخصیت نوجوانان و جوانان بسیار مهم خواند و گفت: باید پیگیری و پیشگیری به عنوان دو عامل مهم در خانواده ها نهادینه شده و برای داشتن جوانانی سالم در ارتقای سرمایه اجتماعی خانواده بیش از پیش کوشش گردد.

وی با بیان اینکه اعتیاد هزینه های بسیاری را به خانواده ها تحمیل می نماید، گفت: از سوی دیگر بدلیل کاهش فعالیت مالی و احتیاج شدید و روز افزون فرد معتادبه تهیه مواد، باعث سوق یافتن او به سمت اعمال مجرمانه گردد.

وی با بیان اینکه فرزندان نخستین رفتارها و کردارها را از والدین خود یاد گرفته و از آنان الگو می گیرند، خاطر نشان کرد: در واقع بازخورد رفتار والدین باهمدیگر و با فرزندان شان در آینده به خود آنها برمی گردداز اینرو توجه به بنیان خانواده از طرف والدین می تواند خانواده ها را از بسیاری معضلات و مسائل متعاقب دور نگه دارد.

سرهنگ احمد پور با اشاره به اینکه افزون بر 50 درصد زندانیان کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند، خاطر نشان کرد: با توسل بر ولایت مداری، روحیه جهادی، حرفه گرایی وتجهیزات به روز می توان فرایند پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را سرعت داد و تقویت کرد ضمن اینکه باید با تکیه بر ابتکار عمل و نو آوری نیز به صورت جدی تر با ورود مواد مخدر به کشور مبارزه نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1580

به "خبرنگاران کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان 45 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان 45 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید