دادگاه کیفری بین الملل شکایت قطر علیه امارات را رد کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، در سال 2018 دوحه شکایتی را به دادگاه کیفری بین المللی علیه امارات ارائه و این کشور را به انجام نقض مداوم حقوق بشر در حق قطری ها متهم نموده بود.

دادگاه کیفری بین الملل شکایت قطر علیه امارات را رد کرد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

دادگاه کیفری بین المللی دادخواست قطر را که طی آن امارات را به اعمال تبعیض علیه شهروندان قطر در طول محاصره این کشور در جریان بحران سال 2017 متهم نموده بود با این ادعا که این پرونده جزو اختیارات دادگاه نیست، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه 24، عبدالقوی احمد یوسف، رئیس این دادگاه که بالاترین دستگاه قضایی سازمان ملل محسوب می گردد، گفت، آنالیز این دادخواست قطر علیه امارات جزو اختیارات دادگاه نیست.

در سال 2018 دوحه شکایتی را به دادگاه کیفری بین المللی علیه امارات ارائه و این کشور را به انجام نقض مداوم حقوق بشر در حق قطری ها متهم نموده بود.

وزارت خارجه قطر بیان کرد، امارات یکسری اقدامات تبعیض آمیز مانند طرد گروهی شهروندان قطری از امارات، ممانعت از آمد و شد قطری ها به امارات را در حق مردم امارات مرتکب شده و از شهروندان خود نیز خواسته است قطر را ترک نمایند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم بیان کرد، دادگاه کیفری بین المللی طی حکم نهایی الزام آور و غیر قابل تجدید نظر اعتراض امارات علیه دادخواست قطر درباره پرونده توافقنامه بین المللی نابودی تمامی اشکال تبعیض را تایید کرد.

این دادگاه بیان کرد، براساس توافقنامه بین المللی نابودی تمامی اشکال تبعیض، اقدامات امارات علیه قطر در طول محاصره این کشور تبعیض محسوب نمی گردد.

به این ترتیب دادگاه بیان کرد، دادخواست قطر جزو اختیارات این دادگاه نیست و براساس توافقنانه مذکور دادخواست قطر را رد کرد.

در پی این اعلام دادگاه کیفری بین المللی که پس از توافق العلا میان کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین از سویی و قطر از سوی دیگر صورت می گیرد، عبدالله النقبی، مدیر بخش حقوق بین الملل در وزارت خارجه امارات از این حکم دادگاه قدردانی کرد و گفت، کشورش برای این دادگاه احترام قائل است و از کارش قدردانی می نماید.

وی مدعی شد، امارات به دنبال اجرای تعهدات خود براساس توافق العلا است و به تمامی اقدامات در حق قطر که طبق بیانیه صادره در تاریخ پنجم ژوئن 2017 اتخاذ شده، انتها داده است.

النقبی اضافه کرد، امارات امیدوار است توافق العلا و ساز و کار آن به صورت کامل اجرایی گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1514

به "دادگاه کیفری بین الملل شکایت قطر علیه امارات را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه کیفری بین الملل شکایت قطر علیه امارات را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید