دامنه نوسان بورس حذف می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، دامنه نوسان بورس که در سال گذشته تغییراتی را داشت و از مثبت و منفی 5 درصد به منفی دو تا مثبت 6 درصد رسید. اما دوباره در سال تازه با تصمیم شورای عالی بورس دامنه نوسان مثبت و منفی 5 درصد شد و به روال قبلی خود برگشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با توجه به شرایط مالی در کشور دامنه نوسان باید به سمت زیاد شدن حرکت کند و سپس فرآیند حذف آن در بازار سهام کلید بخورد.

دامنه نوسان بورس حذف می گردد

همان طور که رسانه ها گزارش داده اند رئیس سازمان بورس درباره حذف دامنه نوسان از بازار سرمایه گفته است: دامنه نوسان به تدریج گسترده و سپس حذف خواهد شد. وی در این باره بعلاوه اضافه کرد: سعی می کنیم مسیری را تعریف کنیم که ماهانه نیم درصد دامنه نوسان افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تعریف دامنه نامتقارن یک تصمیم موقتی بود، گفت: تعریف دامنه نامتقارن برای نوسان سهام بورس یک تصمیم موقتی شورای عالی بورس بود که به مقتضای شرایط بازار گرفته شد، اما بعد از آن شورای عالی بورس مصوب کرد که بازار کم کم به سمت باز کردن دامنه نوسان حرکت کند.

عمده کشورها دامنه نوسان تعریف می نمایند، اما این دامنه آنقدر وسیع و باز است که به ندرت سهام در بورس می توانند به میزان آن دامنه نوسان پیدا نمایند. در واقع می توان گفت دامنه نوسان عملاً وجود ندارد.

دنبال پیدا کردن یک مدل هستیم که در خصوص دامنه نوسان مناسب کشور ما باشد. در همه جهان دامنه وجود دارد، ولی این دامنه نوسان آنقدر عظیم است که نوسان روزانه سهام به ندرت به آن می رسد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1804

به "دامنه نوسان بورس حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامنه نوسان بورس حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید