دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی از تداوم سیاست بازدارندگی این سازمان در مقابل اقدامات روسیه اطلاع داد.

دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ینس استولتنبرگ پس از ملاقات با کایا کالاس نخست وزیر استونی گفت: ناتو هوشیار باقی خواهد ماند و به تقویت سیاست بازدارندگی و حمایت از متحدان در مقابل اقدامات نگران کننده روسیه ادامه می دهد.

از سوی دیگر، دو طرف همچنین اوضاع بلاروس و فرود اجباری یک هواپیمای مسافری در مینسک برای بازداشت یک مخالف بلاروسی را مورد آنالیز قرار دادند.

استولتنبرگ در عین حال از اقدامات اروپا در قبال بلاروس استقبال و از مطالبات بین المللی و اروپا برای تحقیق در این خصوص اعلام حمایت کرد.

لازم به ذکر است که پرواز شماره 4978 شرکت هواپیمایی رایان ایر روز یکشنبه در میانه سفرش از آتن، پایتخت یونان به سوی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با هشدار امنیتی از سوی مقامات میسنک درباره وجود بمب در داخل هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در بلاروس شد و به این ترتیب منتقد دولت مینسک بلافاصله بازداشت شد.

به همین دلیل، سران 27 کشور اروپایی ضمن درخواست از سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی برای آنالیز دقیق این حادثه، از قصد خود برای اعمال تحریم های سیاسی و مالی بیشتر علیه بلاروس اطلاع داد.

این اقدام بلاروس که از آن به هواپیماربایی تعبیر شده، از آن جهت برای آمریکا و متحدانش گران تمام شد که هواپیمای رایان ایر در حال تردد میان دو کشور اروپایی عضو ناتو بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حادثه را نگران کننده توصیف کرد و از حمایت این سازمان از انجام یک تحقیق کاملا شفاف و مستقل اطلاع داد. او همچنین از همه طرف های درگیر در این موضوع خواست تا در انجام چنین تحقیقی همکاری داشته باشند.

اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا هم وعده واکنش بسیار شدید اتحادیه اروپا را داد. این در حالی است که شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز از این حادثه به عنوان یک رسوایی بین المللی یاد کرد و وعده تحمیل تحریم های تازه علیه مینسک را داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1740

به "دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید