درخواست اردوغان از پوتین برای حمایت ترکیه در مبارزه با تروریسم

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس جمهور ترکیه گفت: برای مبارزه با تروریسم به حمایت ولادیمیر پوتین احتیاج است.

درخواست اردوغان از پوتین برای حمایت ترکیه در مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تبادل نظر با شبکه روسیه-1 گفت: برای همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم، این آمادگی را داریم که هر اقدامی که لازم باشد را انجام دهیم.

وی با اشاره به سقوط جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه در مرز سوریه که منجر به قطع چند ماهه روابط میان دو کشور شده بود، گفت: این اتفاق برای ما نیز ناراحت کننده و تاسف بار بود. کسانی که در این موضوع دخیل بودند بازداشت شده و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند. بازپرسی ها ادامه دارد. در حال حاضر کسی که باعث کشته شدن خلبان روسی شده است در زندان به سر می برد.

اردوغان در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط مالی میان دو کشور پس از سرگیری روابط، گفت: پس از قطع روابط بعضی پروژه های بزرگ مانند ساخت نیروگاه هسته ای آک کیو به تعلیق در آمد، در صورتی که این پروژه برای ما بسیار حیاتی و مهم است و در این پروژه زمان بسیاری از دست دادیم اما بعد از بهبود روابط این پروژه از سر گرفته شد.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به همکاری روسیه و ترکیه در زمینه گردشگری، گفت: ساحل های ترکیه امن است و ما منتظر توریست های بیشتر از سوی روسیه هستیم.

وی با اشاره به ادعای مبنی بر دشمنی ترکیه با کردها با رد این مساله، بیان نمود: در حال حاضر در بعضی از وزارتخانه های ما کردهای ترکیه در حال فعالیت هستند و ما مسئله ای با کردها نداریم.

اردوغان در ادامه اظهاراتش با اشاره به کودتای 15 ژوئیه گفت: از ولادیمیر پوتین به دلیل مواضعش در حمایت از ترکیه پس از کودتای نافرجام قدردانی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 871

به "درخواست اردوغان از پوتین برای حمایت ترکیه در مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اردوغان از پوتین برای حمایت ترکیه در مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید