درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر مسئولان لبنانی

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت فرانسه به بهانه کوشش برای انتها دادن به بحران لبنان، از اتحادیه اروپا خواست که مسئولان لبنانی را تحت فشار قرار دهد.

درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر مسئولان لبنانی

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به همین دلیل، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، به مسئولان ارشد و سیاستمداران لبنانی هشدار داد که اتحادیه اروپا از این پس در پی یافتن راه های تازه برای تحت فشار قرار دادن آنها است.

وی مدعی شد این اعمال فشار با این هدف انجام می گردد که مسئولان لبنانی در جهت برطرف موانع موجود برای دستیابی به راهکار بحران مالی و سیاسی کشورشان بیشتر کوشش نمایند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که ژان ایو لودریان در همین چارچوب و برای تشریح مواضع پاریس نسبت به شرایط بحرانی حاکم بر لبنان با میشل اون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس مجلس و سعد حریری که مأمور تشکیل دولت جدید این کشور شده؛ مصاحبه نموده است.

به ادعای بعضی منابع دیپلماتیک در بروکسل، فرانسه پس از به نتیجه نرسیدن کوشش های داخلی در لبنان برای حل بن بست سیاسی و تشکیل دولت جدید، رایزنی برای احتمال تحریم بعضی مقامات ارشد این کشور از سوی پاریس و نیز کشورهای اروپایی را شروع نموده است.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان در ابتدای نشست عمومی روز دوشنبه که به آنالیز طرح اعطای پیش پرداخت اضطراری 200 میلیون دلاری به شرکت برق این کشور اختصاص داشت؛ نسبت به وخیم تر شدن بحران جاری مالی در این کشور هشدار داد.

بری تاکید نمود که اگر لبنان به زودی پیروز به تشکیل دولت جدید نگردد، کشور همچون کشتی تایتانیک غرق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1622

به "درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر مسئولان لبنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر مسئولان لبنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید