درخواست کره جنوبی از آمریکا برای پیشبرد فرایند صلح با کره شمالی

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهور کره جنوبی از فرستاده ویژه آمریکا خواست کوشش ها برای مذاکره با کره شمالی جهت پیشبرد فرایند صلح در شبه جزیره کره را ادامه دهد.

درخواست کره جنوبی از آمریکا برای پیشبرد فرایند صلح با کره شمالی

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در ملاقات با استفن بیگون فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی، خواهان تداوم راستا دیپلماسی با پیونگ یانگ شد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ مون روز دوشنبه با بیگون در سئول ملاقات نموده و گفت علی رغم رویکرد تقابل جویانه اخیر کره شمالی، باید کوشش ها جهت پیشبرد فرایند صلح در شبه جزیره کره ادامه یابد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در این باره گفت که ملاقات 35 دقیقه ای مون با بیگون در فضای بسیار جدی برگزار گردید و فرستاده رئیس جمهور آمریکا بر عزم واشنگتن در ترک نکردن مذاکرات با پیونگ یانگ تاکید نمود.

به نوشته یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی با قدردانی از کوشش های بیگون در راستای مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و استقرار صلح دائمی در این منطقه، از او خواست به صورت دائم برای پیشبرد فرایند صلح کوشش کند.

بر این اساس، بیگون نیز به مون گفت: تغییری در تفکرات [ما] برای انجام بهترین [کار] جهت دستیابی به هدف تاریخی خلع سلاح هسته ای و برقراری صلح در شبه جزیره حاصل نشده و از این کار دست نمی کشیم.

رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه با بیان اینکه فعالیت ها در کره شمالی را به دقت زیر نظر گرفته اند، گفت اگر پیونگ یانگ به دنبال انجام کاری باشد، بسیار ناامید می گردد. (جزئیات بیشتر)

روز شنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی از انجام دومین آزمایش مهم در سایت موشکی سوهائی خبر داده و گفت از آن برای از نتایج این آزمایش برای تقویت بازدارندگی استراتژیک هسته ای خود استفاده می نمایند.

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا خاتمه امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا مشخص شد، خاتمه امسال است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 708

به "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای پیشبرد فرایند صلح با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای پیشبرد فرایند صلح با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید