درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس در اولین سالگرد همه پرسی کاتالونیا

به گزارش فروشگاه کوچک، شرکت کنندگان در تظاهرات مربوط به اولین سالگرد رفراندوم استقلال کاتالونیا که در تاریخ اول اکتبر 2017 برگزار گردید با نیروهای پلیس در شهرهای بارسلونا و جیرونا در این منطقه درگیر شدند.

درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس در اولین سالگرد همه پرسی کاتالونیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برآورد شد که در شهر بارسلونا دست کم 180 هزار نفر در تظاهرات گسترده ای شرکت و بعد از سرانجام تجمع، معترضان آغاز به پرتاب اشیای مختلف اعم از بطری، قوطی کنسرو و تخم مرغ به سمت نیروهای پلیس کردند.

پس از آن معترضان به ساختمان پارلمان رسیدند و به دلیل تعداد انبوهشان نیروهای پلیس را مجبور به عقب نشینی به داخل این ساختمان کردند. در حدود ساعت 10 شب دوشنبه نیروهای پلیس و امنیتی آغاز به اجرای عملیات متفرق کردن و پاکسازی در میدان روبروی ساختمان پارلمان کاتالونیا کردند.

در عین حال تجمع رسمی در شهر جیرونا نیز با تنش هایی همراه بود و شرکت کنندگان در این تجمع آغاز به برچیدن حصار اطراف ساختمان نمایندگی دولت کاتالونیا در این شهر نموده و نوار امنیتی پلیس را نیز شکستند.

طبق گزارش رسانه های محلی، حدودا در تجمع شهر جیرونا نزدیک به 3000 نفر شرکت داشتند.

در عین حال گزارش هایی نیز در خصوص وقوع درگیری هایی میان شرکت کنندگان در تظاهرات منتشر شد.

در تاریخ اول اکتبر 2017 منطقه کاتالونیا واقع در شمال شرق اسپانیا یک همه پرسی مناقشه برانگیز به صورت یکجانبه بر سر استقلال این منطقه از اسپانیا برگزار کرد و در این همه پرسی 90 درصد رای دهندگان از جدایی از اسپانیا حمایت کردند. در تاریخ 27 اکتبر 2017 دولت کاتالونیا به تبعیت از نتیجه این همه پرسی به صورت یکجانبه از اسپانیا اعلام استقلال کرد اما دولت مرکزی اسپانیا در پاسخ ضمن مردود دانستن این همه پرسی و این تصمیم اقدام به اعمال حاکمیت مستقیم خود بر کاتالونیا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 59

به "درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس در اولین سالگرد همه پرسی کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس در اولین سالگرد همه پرسی کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید