دستور ترامپ برای آنالیز شرایط هالک بانک ترکیه

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، از وزارت دادگستری و وزارت خزانه داری این کشور خواسته است تا به نگرانی های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مورد احتمال اعمال تحریم علیه هالک بانک رسیدگی نمایند.

دستور ترامپ برای آنالیز شرایط هالک بانک ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

هالک بانک به اتهام یاری به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا، در آستانه تحریم از سوی واشنگتن قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا در پاسخ به یک سناتور دموکرات در جوابیه ای نوشته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواهان آنالیز شرایط اقدام علیه بانک هالک ترکیه شده است.

از سوی دیگر فریدریک واگهن معاون وزیر خزانه داری در امور کنگره در پاسخ به سناتور ران وایدن گفته است که هنگامی که رجب طیب اردوغان در این خصوص ابراز نگرانی کرد، دونالد ترامپ این مساله را به امور اجرایی که مسئولیت اجرای تحریم های مالی را به عهده دارد ارجاع داد.

مقامات قضایی ایالات متحده 24 مهرماه امسال هالک بانک ترکیه را به دست داشتن در یک طرح چندین میلیارد دلاری برای گریز از تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کردند.

هالک بانک، دومین بانک بزرگ ترکیه، پیشتر با انتشار بیانیه ای گفته بود، این بانک هیچ اقدامی برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران نکرده است.

پیش از این محمد هاکان آتیلا از مقامات ارشد این بانک دولتی ترکیه، نیز در دادگاه فدرال منهتن به اتهام نقض تحریم های ایران محاکمه و گناهکار شناخته شده بود، امری که باعث شد 32 ماه زندانی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 641

به "دستور ترامپ برای آنالیز شرایط هالک بانک ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ترامپ برای آنالیز شرایط هالک بانک ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید