دستگیری یک سناتور استرالیایی در مالزی

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران : یکی از سناتورهای استرالیایی که از منتقدان دولت مالزی به شمار می رود در فرودگاه کوالالامپور دستگیر شده و به نظر می رسد به زودی از مالزی اخراج گردد.

دستگیری یک سناتور استرالیایی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله؛ نیک زنوفان سناتور استرالیایی در فرودگاه کوالالامپور دستگیر شد و انتظار می رود که به زودی از این کشور دیپورت گردد. وی که یکی از منتقدان دموکراسی در مالزی به شمار می رود برای تبادل نظر در مورد انتخابات آینده وارد مالزی شده بود.

باب کار، وزیر خارجه استرالیا اقدام به دستگیری زنوفان در یک فرودگاه بین المللی در نزدیکی کوالالامپور از سوی کشوری که دارای روابط دیپلماتیک قوی با استرالیا است را بسیار عجیب و ناراحت نمایند خواند.

زنوفان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پس از دستگیری به من گفته شد که یک تهدید امنیتی به شمار می روم و باید از مالزی اخراج شوم.

این سناتور استرالیایی اضافه کرد: تصور می کنم دستگیری به دلیل انتقاد از روند دموکراسی در مالزی بوده است.

وی در آوریل 2012 و دقیقا در زمان شروع اعتراضات عمومی در کوالالامپور به این کشور سفر نموده بود. او در آن موقع گفته بود که از سکوت دولت استرالیا نسبت به نقض حقوق بشر در مالزی بسیار ناامید شده است.

وی همچنین در دادگاه سال گذشته انور ابراهیم، رهبر مخالفان در مالزی شرکت نموده بود. وی در جریان سفر اخیر خود به مالزی نیز قصد داشت تا بار دیگر با انور ابراهیم ملاقات کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 350

به "دستگیری یک سناتور استرالیایی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری یک سناتور استرالیایی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید