دعوت ایران از پاکستان و چین برای پیوستن به پروژه توسعه بندر چابهار

به گزارش فروشگاه کوچک، سفیر ایران در اسلام آباد با اشاره به این که بندر چابهار ایران رقیبی برای بندر گوادر پاکستان نیست از پاکستان و چین برای پیوستن به این طرح توسعه ای دعوت کرد.

دعوت ایران از پاکستان و چین برای پیوستن به پروژه توسعه بندر چابهار

با ما همراه باشید و با نرخ تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان ظاهرا کوشش دارد نگرانی های پاکستان درباره توافق اخیر بین ایران، هند و افغانستان در زمینه بندر چابهار را کاهش دهد.

وی ضمن دعوت از پاکستان برای پیوستن به این طرح توسعه ای گفت، موافقتنامه چابهار محدود به این 3 کشور نیست و حتی پاکستان و چین نیز می توانند بخشی از آن باشند.

این مقام ایرانی کوشش نموده تا این برداشت که بندر چابهار رقیبی برای بندر گوادر پاکستان است را اصلاح کند. وی همچنین کوشش کرد درک طرف پاکستانی از مخالفت ایران با کوریدور اقتصادی چین- پاکستان و برداشت غلط درباره توسعه بندر چابهار را اصلاح کند.

وی بر اهمیت همکاری ایران و پاکستان به منظور مقابله با فقر و افراط گرایی تاکید نمود. سخنان این مقام ایرانی حکایت از پیش بینی تقویت روابط بین این دو کشور همسایه دارد. پاکستان در دوران تحریم ها هرگز روابط خصمانه ای با ایران نداشته است.

به رغم تحریم ها، اسلام آباد به حمایت دیپلماتیک خود از تهران ادامه داده است. اکنون پس از لغو تحریم ها، پاکستان می تواند از احیای روابط اقتصادی و تجاری با ایران در زمینه های مختلف نظیر تجارت، سرمایه گذاری، فن آوری، بانکداری، امور اقتصادی و انرژی بهره مند گردد.

نه تنها ایران، بلکه اسلام آباد نیز به روابط بهتر با کابل و دهلی نو احتیاج دارد. به نظر می رسد که ایران در حال ارسال سیگنال هایی به پاکستان است تا به این کشور درباره حسن نیت و اهمیت روابط دو کشور اطمینان بدهد.

اسلام آباد باید از این فرصت استفاده کند، زیرا روابط تجاری ایران و پاکستان پتانسیل بالایی برای رشد دارد. پاکستان همچنین باید از پیشنهاد سخاوتمندانه ایران برای مشارکت در پروژه چابهار، موافقتنامه انتقال برق و سایر موافقتنامه های تجاری استقبال نماید.

208

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 819

به "دعوت ایران از پاکستان و چین برای پیوستن به پروژه توسعه بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت ایران از پاکستان و چین برای پیوستن به پروژه توسعه بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید