دعوتِ مادورو از اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهور ونزوئلا از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر دعوت کرد که نمایندگان خود را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور به کاراکاس اعزام نمایند.

دعوتِ مادورو از اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ونزوئلا روز آدینه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور از ناظران سازمان ملل و اتحادیه اروپا و چندین کشور آمریکای لاتین دعوت نموده است بر انتخابات پارلمانی این کشور که اواخر امسال میلادی برگزار می گردد نظارت نمایند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، مادورو در این دعوتنامه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد نموده است که هیاتی از ناظران بین المللی را برای نظارت کامل بر این انتخابات به کاراکاس اعزام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، رئیس جمهور ونزوئلا همچنین از کشورهای مکزیک، آرژانتین، پاناما و اتحادیه اروپا نیز خواسته است که ناظران خود را برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی اعزام نمایند.

مادورو پیش از این اعلام نموده بود که ناظران سازمان کشورهای آمریکایی(OAS) به دلیل وابستگی این سازمان به سیاستهای آمریکا نمیتوانند برای نظارت بر انتخابات در این کشور حضور یابند.

بحران ونزوئلا ژانویه سال گذشته پس از آن شدت گرفت که خوان گوایدو رئیس مجمع ملی این کشور با حمایت آمریکا و بعضی دیگر کشورها خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد.

علیرغم تلاشهای مختلف از جمله تظاهرات خیابانی، محاصره نظامی و تحریمهای مالی از سوی آمریکا و متحدانش، دولت قانونی ونزوئلا با حمایت مردمی پیروز شده است با تمام این توطئه ها مقابله کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 724

به "دعوتِ مادورو از اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوتِ مادورو از اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید