دهلی نو از میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح افغانستان حمایت می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: سفیر هند در کابل گفت که دهلی نو از میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح افغانستان با طالبان این کشور حمایت می نماید.

دهلی نو از میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح افغانستان حمایت می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، امر سینها سفیر هند در افغانستان بیان کرد: حکومت دهلی نو از نقش و میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان افغانستان حمایت می نماید.

وی گفت: صلح و امنیت در افغانستان باعث تأمین ثبات در منطقه خواهد شد و حکومت های هند و چین نیز به خوبی از این مسئله مطلع هستند.

سینها اضافه نمود: پیشروی در فرایند مذاکرات صلح افغانستان نیز باید با حفظ دست آوردهای 14 سال گذشته این کشور همراه باشد.

سفیر هند در کابل اعلام کرد: ثبات در منطقه با مسائل امنیتی افغانستان گره خورده، زیرا افغانستان تبدیل به یک میدان جنگ شده است.

امر سینها با اشاره به سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به هند اذعان داشت: مقامات هند و افغانستان در ملاقات با یکدیگر در دهلی نو بر سر مسائل سیاسی، مالی و امنیتی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

گفته می گردد: در سفر اشرف غنی به دهلی نو، بندر چابهار که یک راستا ترانزیتی میان هند، افغانستان و ایران است از دیگر موضوعات مورد بحث میان مقامات کابل و دهلی نو خواهد بود.

امر سینها سفیر هند در کابل در شرایطی این سخنان را می گوید که دهلی نو اخیرا نگرانی هایی را مبنی بر کمرنگ شدن موقعیت خود در جنوب آسیا و تأثیر روابط پاکستان و چین بر آن را مطرح می نماید.

این در حالی است که سفر دو روزه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به هند در 27 آوریل امسال میلادی شاید بتواند دهلی نو را در راستای حفظ موقعیتش در این کشور کمک کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 648

به "دهلی نو از میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح افغانستان حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهلی نو از میانجی گری چین در فرایند مذاکرات صلح افغانستان حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید