رسوایی فساد اقتصادی در حزب حاکم آلمان

به گزارش فروشگاه کوچک، گروه دنیا، رسوایی فساد اقتصادی دو نماینده مجلس آلمان در فرایند تهیه ماسک های بهداشتی، اعتبار دو حزب مهم آلمان را تحت تأثیر قرار داد.

رسوایی فساد اقتصادی در حزب حاکم آلمان

به گزارش دویچه وله آلمان، براساس اسناد موجود شرکت متعلق به نیکلاس لوبل 34 ساله، 250 هزار یورو با دلالی میان شرکت وارد کننده ماسک در ایالت بادن ورتمبرگ و دو شرکت خصوصی در هایدلبرگ دریافت نموده است. گرچه او پس از افشای این اتهام خطای خود را پذیرفت و بیان کرد برای حفظ اعتبار حزب متبوعش استعفا می دهد اما این کناره گیری آن هم درست یک هفته قبل از انتخابات ایالتی آلمان حزب آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را با ضربه سنگینی روبه رو کرد. لوبل قصد داشت با کناره گیری از کمیسیون امور خارجه مجلس تا خاتمه اکتبر به عنوان نماینده فعال بماند اما رهبر حزب دموکرات مسیحی و فراکسیون این حزب در مجلس خواهان استعفای فوری او شدند. در همین حالسوزانه آیزرمن نامزد حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی برای بهبود شرایط از لوبل خواست برای نجات حزب از این بدنامی، درآمد حاصل از این معامله را صرف امور خیریه کند.

اما دیگر نماینده در این پرونده فساد، گئورگ نوسلاین 51 ساله از حزب سوسیال مسیحی، حزب متحد حزب مرکل است. نوسلاین که نایب رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی در مجلس آلمان بود به گفته وکیلش با شروع تحقیقات در پرونده این فساد اقتصادی، از صحنه سیاست آلمان استعفا داد. اما با وجود اقدام فوری دو حزب برای برائت از نمایندگان خاطی، تخریب ها شروع شده است، به طوری که آنالنا بیربوک، یکی از دو رئیس حزب سبزها در واکنش به این پرونده گفت: همواره ممکن است مواردی از فساد در احزاب سیاسی باشد اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این رویه مسئله ای اساسی در درون دو حزب خواهر دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی به شمار می رود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1601

به "رسوایی فساد اقتصادی در حزب حاکم آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی فساد اقتصادی در حزب حاکم آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید