رشد 100 درصدی صادرات خراسان رضوی از مرز سرخس

به گزارش فروشگاه کوچک، سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: صادرات خراسان رضوی از مرز سرخس در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی داشته است.

رشد 100 درصدی صادرات خراسان رضوی از مرز سرخس

به گزارش خبرنگار از ، مصطفی نصیری ورگ سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری، 532 هزارتن محموله صادراتی با 9 هزار دستگاه واگن بارگیری و به مقاصد کشور های آسیای میانه به وسیله مرز ریلی سرخس صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 100 درصد افزایش داشته است.

او توضیح داد: خراسان رضوی با بارگیری 463 هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده است که دارای سهم 76 درصدی از کل صادرات ریلی کشور می باشد.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: ایستگاه شهید مطهری دارای رتبه نخست صادرات ریلی می باشد به طوری که سال جاری 262 هزار تن بارگیری انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 170 درصدی داشته است.

نصیری در مورد دلایل رشد صادرات به کشور های آسیای میانه، اضافه نمود: با افزایش زیرساخت ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکو ها جهت تسریع در امر بارگیری و ساخت ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان های مرتبط با حمل و نقل در ایستگاه شهید مطهری، ظرفیت بارگیری همزمان، از 50 دستگاه واگن به 250 دستگاه واگن افزایش یافته است.

او ادامه داد: بازار جدید سیمان درکشور ازبکستان برای اجرای پروژه های زیربنایی آن کشور، کوشش در جهت تامین واگن مورد احتیاج صادرکنندگان توسط راه آهن و بخش خصوصی از کشور های آسیای میانه، اعطای مجوز های لازم برای تسهیل در تامین واگن خارجی جهت حمل محمولات صادراتی از کشور های آسیای میانه از قبیل اختصاص سهمیه از واگن های مسقف وارده به صاحبان کالا و ارائه تخفیف به کرایه حمل واگن های خصوصی و جلسات چندجانبه با واحد های تولیدی، سایر دلایل رشد صادرات سال جاری می باشد.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم 78 درصدی بوده و عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم 82 درصدی و ترکمنستان، قزاقستان و... دیگر کشور های مقصد صادرات از مرز سرخس هستند.

نصیری اضافه نمود: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین به منظور حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق به اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات به وسیله شبکه ریلی، سبب افزایش درآمد واحد های تولیدی و همچنین جذب بازار های جدید در کشور های آسیای میانه می گردد.

/ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 386

به "رشد 100 درصدی صادرات خراسان رضوی از مرز سرخس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 100 درصدی صادرات خراسان رضوی از مرز سرخس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید