زلزله شدید در اندونزی با 2 نفر کشته

به گزارش فروشگاه کوچک، روز آدینه یک زلزله شدید در اندونزی رخ داد. مقامات گفته اند که دو نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

زلزله شدید در اندونزی با 2 نفر کشته

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

زمین شناسی آمریکا بیان کرد زمین لرزه اندونزی به قدرت 6.5 ریشتری و در عمق 91.9 کیلومتری زمین رخ داده است.

ساکنان شهرهایی در فاصله 190 مایلی پایتخت جاکارتا، تا جایی که امکان پذیر بود، ارتفاعات را خالی کردند. ساکنان آپارتمان ها در جاکارتا در محوطه این ساختمان ها جمع شدند.

مقامات همچنین بیان کردند ساکنان مناطق بندونگ ویوگیاکارتا که در فاصله 102.1 کیلومتری و 339.9 کیلومتری قرار داشتند، این زمین لرزه را احساس کردند.

طبق گفته Sutopo Purwo Nugroho، سخنگوی اداره فاجعه ملی و کاهش تهدیدات اندونزی، هشدار سونامی بعد از زمین لرزه صادر شده است که مقامات اندونزی در ساعت 11:47 بعدازظهر آن را ضبط کردند.

دو نفر از قربانیان در اثر برخور پاره سنگ به آن ها در غرب جاوه و جاوه مرکزی دفن شدند.

مقامات گفتند:

چند صد خانه و ساختمان ویران شده یا آسیب دیده است. چندین بیمارستان نیز آسیب دیده است. هفتاد بیمار از بیمارستان Banyumas به چادر و یک پناهگاه موقت منتقل شدند.

ترس از سونامی موجب شده مردم خانه های خود را تخلیه نمایند و به ارتفاعات بروند؛ اما هیچ گزارش ای از سونامی در امتداد سواحل جنوبی جاوه غربی، مرکزی و شرقی و شهر یوگیاکارتا، ارسال نشده است. سخنگوی این هشدار در ساعت 2:30 صبح این هشدار را لغو کردند.

اکثر ساکنان در روز شنبه به خانه های خود بازگشتند و آن هایی که خانه هایشان امن نیست، به دنبال پناهگاه موقتی می گردند. مسئولان اورژانس گفتند در مناطق تحت تأثیر زمین لرزه همچنان احساس شوک و اضطراب بعد از سانحه وجود دارد.

یک زلزله در 7 دسامبر سال 2016، در استان سیتا اندونزی در سوماترا رخ داد و حداقل 100 نفر را کشت.

منبع: کجارو / amp.cnn.com
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 496

به "زلزله شدید در اندونزی با 2 نفر کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله شدید در اندونزی با 2 نفر کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید