زیان 200 میلیون یورویی بخش کشاورزی ایتالیا از تحریم های روسیه

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: کارشناسان انجمن بخش کشاورزی ایتالیا موسوم به کلدیرتی روز گذشته اعلام کردند که میزان زیان و ضرر بخش کشاورزی ایتالیا به علت تحریم های تلافی جویانه روسیه به بیش از 200 میلیون یورو در سال می رسد.

زیان 200 میلیون یورویی بخش کشاورزی ایتالیا از تحریم های روسیه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، کارشناسان انجمن بخش کشاورزی ایتالیا هشدار دادند که تحریم های روسیه علیه واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی هر سال بیش از 200 میلیون یورو به بخش کشاورزی ایتالیا زیان وارد خواهد نمود.

بر اساس این گزارش روز 7 اوت روسیه در پاسخ به تحریم های اعمال شده از سوی غرب تصمیم گرفت تا واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از اتحادیه اروپا، آمریکا ، کانادا ، استرالیا و نروژ ممنوع کند.

انجمن کلدیرتی اعلام نمود که با اعمال ممنوعیت واردات مواد غذایی شامل میوه و سبزی جات، پنیر، گوشت و همین طور ماهی ایتالیا هر سال بیش از 200 میلیون یورو زیان خواهد دید. علاوه بر زیان و ضرر مستقیم بخش کشاورزی ایتالیا همچنین با زیان غیر مستقیم نیز روبرو خواهد شد.

بازار روسیه یکی از جذاب ترین بازارها برای تولیدکنندگان مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایتالیا به شمار می رود که دارای رشد سریع و چشمگیری است. ایتالیا به شدت نگران از دست دادن بازار مواد غذایی روسیه و افت اعتبار و صندلی خود در این کشور است.

مائوریتزیو مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا کوشش زیادی را شروع نموده است تا از منابع اقتصادی اتحادیه اروپا برای حمایت از کشاورزانی که از تحریم های روسیه متضرر شده اند استفاده کند.

قرار است راهکارهای مربوط به حل و فصل این بحران و جلوگیری از زیان و ضرر کشاورزان اروپایی در نشست وزرای کشاورزی اروپا که قرار است 28 تا 30 سپتامبر در شهر میلان برگزار گردد، مورد آنالیز قرار گیرد. ایتالیا ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

نروژ به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می پیوندد

وزارت خارجه نروژ نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که این کشور میخواهد به بسته تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که 12 سپتامبر به تصویب رسیده بپیوندد.

این تصمیم توسط دولت نروژ به تصویب رسیده و قرار است به زودی اجرا گردد. نروژ گرچه عضو اتحادیه اروپا نیست ولی میخواهد به همه تحریم های اعمال شده اروپا علیه روسیه ملحق گردد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 497

به "زیان 200 میلیون یورویی بخش کشاورزی ایتالیا از تحریم های روسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیان 200 میلیون یورویی بخش کشاورزی ایتالیا از تحریم های روسیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان 200 میلیون یورویی بخش کشاورزی ایتالیا از تحریم های روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید