سازمان ملل درباره خطر قحطی گسترده در دنیا هشدار داد

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا هشدار داد به دلیل همه گیری کرونا، دنیا در آستانه قحطی گسترده ای که میلیونها انسان را درگیر خواهد نمود، واقع شده است.

سازمان ملل درباره خطر قحطی گسترده در دنیا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل هشدار داد دنیا در عرض چند ماه آینده با قحطی های مختلف در مقیاس بسیار عظیم روبرو خواهد شد که 130 میلیون نفر دیگر را به آستانه گرسنگی شدید می کشاند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا در سخنرانی هشدار دهنده خود، گفت: قحطی در بدترین سناریوی ممکن، در حدود 36 کشور بوجود خواهد آمد. به گفته وی، 10 کشور از کشورهای مورد ذکر با داشتن بیش از یک میلیون گرسنه، هم اکنون هم با قحطی روبروند.

او دلایل این پیش بینی را درگیری ها، رکود مالی، کاهش یاری ها و سقوط قیمت نفت گفت و خواهان اقدام فوری برای جلوگیری از فاجعه شد.

دیوید بیزلی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: در حالی که با همه گیری کووید-19 مبارزه می کنیم، در آستانه همه گیری گرسنگی قرار داریم. همچنین این خطر جدی وجود دارد که انسانهای بیشتری به دلیل تاثیر مالی کووید-19 جان خود را از دست بدهند، تا خود ویروس.

برنامه دنیای غذا پیش از این هشدار داده بود سال 2020 برای کشورهای زیادی که فقر یا جنگ ویرانگر آنها را درگیر نموده، سال بسیار بدی خواهد بود. بر اساس پیش بینی قبلی این نهاد، 135 میلیون نفر در سال 2020 با بحرانهای گرسنگی و یا بدتر از آن روبرو خواهند بود. حالا با پیش بینی های جدید این رقم تقریباً دو برابر شده است.

اگر این رقم به 821 میلیون نفری که با کمبود مواد غذایی به صورت دائمی روبروند اضافه گردد، بیش از یک میلیارد نفر در دنیا با شرایط سخت روبرو خواهند شد.

این سازمان در گزارش سالانه خود درباره بحران غذا نام 55 کشور را که در معرض خطر قحطی قرار دارند ذکر و هشدار داد سیستمهای بهداشتی شکننده آنها توانایی مقابله با تاثیر ویروس کرونا را ندارد و با شیوع های کوچکتر هم فرو می پاشد.

تا به امروز بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این ویروس تا به امروز جان بیش از 178 هزار و 500 نفر را گرفته و حدود 702 هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1078

به "سازمان ملل درباره خطر قحطی گسترده در دنیا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل درباره خطر قحطی گسترده در دنیا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید