سفر پامپئو به کی یف در بحبوحه اوکراین گیت و استیضاح ترامپ

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر خارجه آمریکا در حالی که جنجال ها درباره رسوایی اوکراین گیت و استیضاح دونالد ترامپ ادامه دارد، قرار است طی هفته جاری برای نشان دادن حمایت واشنگتن از کی یف به اوکراین سفر کند.

سفر پامپئو به کی یف در بحبوحه اوکراین گیت و استیضاح ترامپ

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنطور که یک رسانه آمریکایی اطلاع داده، مایک پامپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ برای ملاقات با مقام های اوکراینی، طی این هفته به اوکراین می رود.

به نوشته بلومبرگ، وزیر خارجه آمریکا برای نشان دادن حمایت این کشور از اوکراین، طی هفته جاری به کی یف سفر می نماید و با این سفر به بلندپایه ترین مقام دولت آمریکا تبدیل می گردد که بعد از انتشار متن تماس تلفنی جنجالی روسای جمهور دو کشور و شروع جنجال ها درباره رسوایی موسوم به اوکراین گیت به کی یف می رود.

رسوایی اوکراین گیت با افشاگری یک مأمور مخفی سیا درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او اشاره دارد؛ افشاگری که روشن نموده ترامپ با هدف بی اعتبار کردن جو بایدن رقیب بالقوه اش در انتخابات 2020، از اختیارات رئیس جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده نموده است.

آنطور که مخالفان ترامپ در آمریکا به ویژه دموکرات ها می گویند، متن مکالمه او با زلنسکی نشان می دهد، رئیس جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ بریسما را که هانتر بایدن پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد.

هرچند ترامپ این موضوع را رد می نماید، اما ظاهرا او برای تحت فشار قرار دادن کی یف، یاری های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق نموده و تنها زمانی با پرداخت این یاری ها موافقت نموده که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می برد.

جنجال ها درباره این ماجرا سبب شروع پرونده استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شد و این مجلس که اکثریت آن در دست دموکرات هاست، بامداد 28 آذرماه به استیضاح رای مثبت داد و او را به سومین رئیس جمهور استیضاح شده تاریخ آمریکا تبدیل کرد (جزئیات بیشتر).

بلومبرگ به زمان دقیق سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به اوکراین اشاره ننموده است اما هفته گذشته از احتمال سفر او به بلاروس در ژانویه 2020 (اواسط و اواخر دی) اطلاع داده بود.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای رسمی منتشر کرد و از سفر پامپئو به پنج کشور اروپا و آسیای میانه اطلاع داد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو از سوم تا هفتم ژانویه 2020 (13 تا 17 دی ماه) به ترتیب به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس سفر و با مقام های این کشور ملاقات می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 709

به "سفر پامپئو به کی یف در بحبوحه اوکراین گیت و استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پامپئو به کی یف در بحبوحه اوکراین گیت و استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید