سقوط بالگرد ام آی-17 ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت

به گزارش فروشگاه کوچک، ارتش اندونزی از سقوط یک بالگرد نظامی خود با 9 سرنشین حین یک ماموریت در مرکز این کشور به دلایل نامعلوم خبرداد.

سقوط بالگرد ام آی-17 ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک فروند بالگرد ارتش اندونزی روز شنبه در شهرکندتال واقع در مرکز این کشور سقوط کرد و طی آن چهار تن از سرنشینان آن که همگی پرسنل نظامی بودند، جان باختند.

به نوشته وبگاه جاکارتا گلوب این حادثه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران رخ داد و چهار خدمه این بالگرد نظامی کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

این بالگرد از نوع ام آی-17 ساخت روسیه بود و حین پرواز آموزشی دچار سانحه شده و سپس سقوط کرد و آتش گرفت. سخنگوی ارتش اندونزی از انجام تحقیقات لازم در این زمنیه اطلاع داد و گفت: این بالگرد قبل از پرواز در شرایط خوبی به سر می برد و ما در آزمایش های قبل ازپرواز هیچگونه نقص فنی پیدا نکردیم.

به نوشته این منبع خبری، یکی از شاهدان این ماجرا در توصیف این سانحه گفت که این بالگرد قبلا از سقوط از راستا منحرف شده و پس از سقوط منفجر شد.

میل-17 یک بالگرد ترابری-نظامی دوموتوره روسی است.سرعت این بالگرد به 250 کیلومتر بر ساعت و سرعت صعود آن به 8 متر بر ثانیه می رسد. برای ماموریت های تهاجمی می توان آن را با حداکثر 1500 کیلوگرم موشک، راکت، بمب و غلاف تیربار مجهز کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1129

به "سقوط بالگرد ام آی-17 ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط بالگرد ام آی-17 ارتش اندونزی 4 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید