شمار قربانیان اسپانیا به 20 هزار نفر رسید، احتمال نفوذ کرونا به کره شمالی

به گزارش فروشگاه کوچک، فرایند صعودی فوت و ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا و روسیه همچنان ادامه دارد و در کره شمالی نیز گفته می گردد مواردی از ابتلا به این بیماری وجود دارد.

شمار قربانیان اسپانیا به 20 هزار نفر رسید، احتمال نفوذ کرونا به کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز 20 هزار نفر گذشت. در کره شمالی نیز گفته می گردد کووید-19 توانسته از مرزها عبور کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با فوت 565 نفر دیگر در اسپانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کلی قربانیان بیماری کووید-19 در این کشور به 20043 نفر رسید.

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین خاطرنشان کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ظرف یک روز گذشته از 188068 نفر به 191726 مورد افزایش یافته است.

رویترز نوشت، روسیه نیز روز شنبه شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای 4785 نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به 36793 نفر رسید.

همچنین طی 24 ساعت گذشته، با فوت 40 نفر دیگر در روسیه، تعداد کل قربانیان این بیماری به 313 نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر، به نوشته رویترز، اساتید دانشگاه در کره شمالی می گویند، ویروس کرونا توانسته از ماه مارس (اواخر اسفند و اوایل فروردین) به داخل این کشور نفوذ کند.

به گفته این اساتید، مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در پیونگ یانگ و استان های هوانگها و هامگیونگ مشاهده شده است.

این در حالی است که مدت ها است در کره شمالی دستور کنترل مرزها و قرنطینه 30 روزه مسافران خارجی صادر شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گفت،مقامات این کشور در کوشش هستند روزنه های احتمالی ورود این بیماری واگیردار را آنالیز نمایند.

این خبرگزاری روز آدینه خاطرنشان کرد، رهبران کره شمالی در مراسم ادای احترام به کیم ایل سونگ رهبر پیشین این کشور حاضر شدند. با این حال این رسانه به حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این مراسم اشاره ای نکرد.

به نوشته روزنامه هیل، غیاب کیم در مراسم ادای احترام به پدرش که پیش از این هر سال با حضور او انجام می گرفت، شبهاتی درباره سلامتی وی ایجاد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1052

به "شمار قربانیان اسپانیا به 20 هزار نفر رسید، احتمال نفوذ کرونا به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان اسپانیا به 20 هزار نفر رسید، احتمال نفوذ کرونا به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید