علاقه ارمنستان به گسترش پایگاه نظامی روسیه در این کشور

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر دفاع ارمنستان از علاقه مندی کشورش برای گسترش و افزایش توان بالقوه پایگاه نظامی روسیه در گیومری ارمنستان خبر داده و وجود آن را برای امنیت این کشور مهم دانست.

علاقه ارمنستان به گسترش پایگاه نظامی روسیه در این کشور

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، واگارشاک آروتونیان وزیر دفاع ارمنستان امروز (دوشنبه) در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام نمود که ایروان علاقه مند به گسترش و افزایش توان بالقوه پایگاه نظامی 102 روسیه در منطقه گیومری ارمنستان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در حال حاضر فدراسیون روسیه و جمهوری ارمنستان در حال کار و آنالیز مسئله انتقال بخش هایی از پایگاه نظامی 102 روسیه به شرق این کشور هستند.

وزیر دفاع ارمنستان گفت: مسئله گسترش و تقویت پایگاه نظامی روسیه در خاک کشور ما، همیشه در دستور کار قرار داشته و طرف ارمنستانی به دلیل کاملاً ساده ای به این موضوع علاقه مند است و آن اینکه این پایگاه در ترکیب کامل آن، جزئی از گروه متحد نیروهای مسلح ارمنستان و روسیه است.

به گفته وی، گسترش امکانات این پایگاه این امکان را فراهم خواهد ساخت تا توان بالقوه گروه های نظامی مشترک که بر اساس توافقات دوجانبه در منطقه امنیت جمعی قفقاز فعالیت دارند، افزایش پیدا کند.

آروتونیان همچنین یادآور شد که مقامات وزارت دفاع روسیه واقعیت های سیاسی و نظامی در منطقه را به خوبی در نظر می گیرند و من اطمینان دارم که وجود این پایگاه نظامی در ارمنستان، جنبه درازمدت خواهد داشت.

پیش از این، در اواخر ماه سپتامبر سال 2020، وارطان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو اعلام نموده بود که پایگاه نظامی روسیه در گیومری، عامل بازدارنده بسیار مهمی در منطقه بشمار می رود. به گفته وی، وجود این پایگاه عامل بازدارنده ای در صورت بروز هر نوع تهدید خارجی به کشور ارمنستان خواهد بود.

پایگاه نظامی روسیه در سال 1995 و بر اساس توافق مربوط به شرایط نیروهای مسلح روسیه در خاک جمهوری ارمنستان ایجاد شد. اصلی ترین وظیفه نیروهای نظامی مستقر در گیومری، مأموریت متحد در حمایت از سیستم پدافند ضدهوایی کشورهای جامعه مشترک المنافع و واکنش به موقع به تهدیدات بوجود آمده احتمالی در جهت گیری به سمت جنوب این جامعه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1544

به "علاقه ارمنستان به گسترش پایگاه نظامی روسیه در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه ارمنستان به گسترش پایگاه نظامی روسیه در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید